Toyota Pariisi autonäitusel

02.10.2018

Toyota näitab selle aasta Pariisi autonäitusel, kuidas ettevõte on tugevdamas oma alustalasid ja valmistumas edasiseks kasvuks.

Autotööstuses on toimumas harukordne muutus ja selleks valmistumisel on Toyota muutumas pelgalt autotootjast kõigile kättesaadavate järjest paremate transpordilahenduste pakkujaks.

Seda muutust kajastab uus autonäituse väljapanek, kus on kolm ala. Esimene, nimega Start Your Impossible, on pühendatud uutele transpordilahendustele ja uuendustegevusele. Teine tähistab Toyota autosporditegevust Toyota GAZOO Racingus. Kolmas ala on pühendatud Toyota uusimatele iselaadivatele hübriididele.

Uus arusaam pressikonverentsist

Tavapärane pressikonverents on asendatud uue digitaalse vormiga, mida võib kogeda igal ajal, kas autonäitusel, veebis või ükskõik kus maailma paigas.

Digitaalne pressikonverents algab lühitutvustusega Toyota Motor Europe’i presidendilt ja tegevjuhilt dr Johan van Zylilt. Sellele järgneb interaktiivne moodul näitusel olevate autode kohta ja hõlmab ka muid asjakohaseid uudiseid.

Konverentsi edastatakse mikrosaidil järgmisel URLil: parisms.toyota-europe.com ja ka Toyota Motor Europe’i YouTube’i kanalil.

Uued näitusel olevad autod

Pariisi autonäitusel tutvustatakse kaht peamist tooteelementi: hübriidtehnoloogia ja Toyota uus veermikuarhitektuur (TNGA).

Toyota on juba rohkem kui 20 aastat arendanud ja täiustanud oma iselaadivat hübriidtehnoloogiat. Sellel aastal näidatakse Pariisis ainult hübriidsõidukeid alates kompaktsest Yarisest ning lõpetades uusima põlvkonna Corolla, RAV4 ja Camryga.

Toyota uus veermikuarhitektuur (TNGA) on Toyota uute toodete ja jõuseadmete aluseks. TNGA pole lihtsalt platvorm, vaid ka insenerilahenduste ja disaini filosoofia. See täiustab autode sõidudünaamikat ning võimaldab arendada emotsionaalselt köitvamaid välis- ja sisekujundusi.

Väljapanekul tutvustatakse esimest korda uut Corolla Touring Sportsi, mis lisandub selle luukpärast nõbule. Tänu uuele TNGA-C platvormile on uus Corolla saanud emotsionaalse disaini ning valida saab kahe iselaadiva hübriidjõuseadme vahel: 1,8-liitrine või uus 2,0-liitrine.

Samuti tutvustatakse Euroopas esimest korda jõulise disaini, uue TNGA-K platvormi ja uue 2,5-liitrise iselaadiva hübriidjõuseadmega RAV4.

Pärast 14-aastast eemalolekut naaseb Camry Lääne-Euroopasse täiesti uue mudelina, mis on samuti rajatud TNGA-K platvormile ja saanud uue 2,5-liitrise iselaadiva hübriidjõuseadme.

20 aastat tagasi astus Yaris Pariisi autonäitusel esimest korda avalikkuse ette. Selle aastapäeva tähistamiseks on saadaval eriline Y20 versioon, millel on samasugune silmapaistev kuldkollane kerevärv nagu originaalautol aastast 1998, kuid seekord on see saadaval kahevärvilisena, mille juurde kuuluvad moodne tumehall katus ja muud tumehallid elemendid. Näituse teine Yarise eriversioon tähistab Toyota GAZOO Racingu edukat rallihooaega GR Sporti versiooniga.

Lisaks autodele näitab Toyota ka oma uusimat ohutustehnoloogiat Toyota Safety Sense, mis on varustatud uute funktsioonide ja lahendustega. Tehnoloogia on lisatud uuele Corollale ja RAV4-le.

Toyota GAZOO Racingu alal näidatakse 2018. aasta Le Mansi võitjat Toyota TS050 Hybrid LMP1 koos Le Mansi ihaldatud karikaga.

Kutsume teid vaatama Toyota uut väljapanekut, kogema meie uut digitaalset pressikonverentsi ja vaatama meie uusi tooteid hallis 4.

Camry naaseb uusima hübriidelektrilise jõuallikaga

14 aasta järel toob Toyota Euroopas uuesti turule Toyota legendaarse Camry uuenenud põlvkonna mudeli.

2018. aasta Pariisi autonäitusel esimest korda Euroopa publiku ette jõudvas uues Toyota Camry Hybridis on ühendatud stiilne disain ja kõrgeimal tasemel mugavus ning uusima põlvkonna iselaadiva hübriidajami tõhusus. Iselaadiv hübriidelektriline uus Camry laiendab Toyota hübriidelektrisõidukite valikut Euroopas kaheksa mudelini.

Selle 2,5-liitrine hübriidelektriline jõuallikas ühendab ökonoomsuse, väikesed heitkogused ja vaikse töö suurema võimsuse ning parema tundlikkusega.

Uhiuus Camry on alates selle esmakordsest müügiletulekust 1982. aastal lugematul hulgal auhindu ja tunnustusi pälvinud auto 8. põlvkond. Seda mudelit müüakse rohkem kui 100 riigis üle kogu maailma ning selle müügiarv on praeguseks ületanud 19 miljoni piiri.

Camry, mida müüakse aastas üle 700 000 ühiku, on endiselt populaarseim D/E-klassi sedaan maailmas.

Uue põlvkonna Camry esitleb Toyota uue veermikuarhitektuuri (TNGA) disaini- ja konstrueerimispõhimõtteid. TNGA asetab entusiastidele suunatud sõidunaudingu ja pilku köitva kujunduse võrdväärsele kohale ülima koostekvaliteedi, kompaktse kere ning uudse kasutusmugava tehnoloogiaga.

Seetõttu tugineb uhiuus Camry kõigile neile põhiväärtustele – oma klassi parim kvaliteet, vastupidavus, töökindlus, vaikus ja suurepärased sõiduomadused –, mis on teinud sellest nii populaarse sõiduki. Neile lisanduvad pilkupüüdev välis- ja sisekujundus, ülim mugavus ja ruumikus, tipptasemel mootoritehnoloogia ning sõidunauding tänu spetsiaalselt Euroopa turu jaoks häälestatud sõidudünaamikale.

Salong on kombinatsioon stiilist, mugavusest ja käsitöömeisterlikkusest. Uue kauni armatuurlaua kumerused ümbritsevad ergonoomiliselt, juhi vajaduste järgi kujundatud istekohta, samal ajal kui auto tagaosas saavad reisijad nautida märkimisväärset ruumikust ja ülimat mugavust.

Uhiuus Camry tuleb müügile alates 2019. aasta aprillist ja selle hinnad algavad 30 900 eurost.

Corolla uus ajastu

Toyota uue põlvkonna C-klassi luukpärad, sedaanid ja universaalid hakkavad kogu maailmas kandma Corolla nime, tuginedes selle üleilmsele mainele autoajaloo enim müüdud mudelina. Uue põlvkonna turuletulekuga 2019. aasta alguses lõpetatakse Aurise tootmine.

Uue nime andmine langeb kokku sellega, et Corolla võtab kasutusele ühise Toyota uue veermikuarhitektuuri (TNGA), vahetades välja praegused kolm eri platvormi. 

„TNGA konstrueerimis- ja disainipõhimõtted viivad meie uue põlvkonna C-klassi mudelid täiesti uuele tasemele. Peale Corolla tuntud kvaliteedi, vastupidavuse ja töökindluse pakub see väärtusi, mille poole meie kliendid püüdlevad, näiteks isikupärane kujundus, rafineeritud salong, meelierutavad sõiduelamused ja tõhusad, ent säästlikud hübriidajamid,“ ütles Toyota Motor Europe'i president ja tegevjuht dr Johan van Zyl. „Kavandatava uue põlvkonna mudeli turuletulek on parim aeg võtta Corolla nimi uuesti kasutusele meie C-klassi luukpära- ja universaalmudelite puhul.“

Lisaks luukpärale toimub Pariisi autonäitusel uue Corolla Touring Sportsi maailma esmaesitlus. Mõlemad on saadaval hübriidversioonina.

Uus Corolla Touring Sports

Sellel aastal Genfis avalikustatud uue luukpäraga liituv uus Toyota Corolla Touring Sports astub esimest korda avalikkuse ette 2018. aasta Pariisi autonäitusel. Uus Corolla on saanud dünaamilisema kujunduse, mis eristab sportlikku ja kompaktset luukpära ning mitmekülgset Touring Sportsi.

Euroopas loodud ja arendatud Touring Sports teeb sellest eelistatud mudeli inimestele, kes otsivad kompromissitut praktilisust ja stiili.

Mootorivalikusse lisandunud uhiuue 2,0-liitrise täishübriidjõuseadmega tähistab uus 2019. aasta Corolla mudelivalik Toyota kahe hübriidajami strateegia kasutuselevõttu.

Et väljendada Toyota pidevat keskendumist hübriidtehnoloogiale, on Corolla Touring Sports saadaval vaid ühe tavamootoriga – 116 hj 1,2-liitrine turbobensiinimootor – ning lisaks saab valida 122 hj 1,8-liitrise või 180 hj 2,0-liitrise hübriidajami. Viimane on selles segmendis ainulaadne pakkumine, sest ükski teine tavaline jõuseade ei suuda pakkuda sarnast jõudluse ja väikeste heitkoguste kombinatsiooni.

Täiustatud 1,8-liitrine hübriidjõuseade kasutab vaikset, intuitiivset, tundlikku ja iselaadivat elektriautode tehnoloogiat ning selle omanikukulud on väikesed. 2,0-liitrine süsteem annab klientidele kõik eelkirjeldatud eelised ning pakub lisaks suuremat sõidumugavust, stabiilsust, juhitavust ja sõidunaudingut, mis on omane äsja kasutusele võetud Toyota uue veermikuarhitektuuri (TNGA) GA-C platvormile.

Uues Corollas on kasutatud MacPhersoni tüüpi eesmist keerdvedrustust, uut hulkhoob-tagavedrustust ja uut amortisaatori klappi.

Juhitavust ja erksust parandavad madalale paigaldatud mootor, madala puusapunktiga istmed ja tagaistmete all olev hübriidaku. Tänu sellisele kombinatsioonile on Corolla Touring Sportsi raskuskese madal.

Nii juhi kui ka kaassõitjate mugavuse suurendamiseks on enamikul kõrgemate varustustasemetega mudelitel standardvarustuses ja terves Corolla mudeliseerias valikvarustusena saadaval luksuslikud mugavustehnoloogiad (nt maailma esimene 3-D juhinäidik, esmaklassiline esiklaasinäidik, helisüsteem JBL GreenEdge Premium Sound System, mobiiltelefoni juhtmeta laadimise võimalus või Toyota Touchi multimeediasüsteem).

Välimus

Uue Touring Sportsi välimus kujundati Euroopas Zaventemis hiljuti avatud disainikeskuses. Tänu TNGA platvormi kasutamisele ei ole uus universaal enam lihtsalt luukpära variatsioon, vaid täiesti eraldiseisev mudel.

Uue Corolla Touring Sportsi teljevahe on 2700 mm ja selle tagaistmel sõitjate jalaruum on oma klassis suurim.

Universaalil on rafineeritud ja kaunis välimus ning elegantse ja samas jõulise shooting brake’i keretüübi voogav katusejoon. Seda sportlikku profiili rõhutavad laiad rattakoopad, mille äärised võimaldavad rattaid paigutada rohkem väljapoole, et toonitada uue Corolla laiemat hoiakut ja madalat raskuskeset.

Tagaosas on Touring Sportsi kujunduses kasutatud suurte vahedega jõulisi rattakaari, täis-LED-kobartulesid ja kaldus tagaakent.

Tagumise põrkeraua sügavam kujundus meenutab esiosa Under Priority Catamaran kujundust.

Salong

Uue Corolla Touring Sportsi salongis on loodud ruumikas, moodne ja terviklik keskkond, milles on kombineeritud uued tekstuurid, värvid ja viimistluselemendid, et pakkuda kõrgeimal tasemel visuaalset ja käega puudutatavat kvaliteeti.

See versioon on spetsiaalselt loodud Euroopa turu jaoks ja see pakub klientidele parimat tunnetuslikku kvaliteeti.

Uue GA-C platvormi üks peamisi eeliseid on võimalus asetada esiistmete puusapunkt madalamale, mis langetab sõiduki raskuskeset ja loob kaasahaaravama sõiduasendi.

Veel üks uue Corolla Touring Sportsi eeliseid on esi- ja tagaistmete vaheline kaugus 928 mm, mis jätab tagaistmel sõitjatele külluslikult ruumi, ning suur, 598-liitrine (VDA) pakiruum, mis sisaldab erinevaid praktilisust ja mugavust suurendavaid lahendusi.

Uhiuus Corolla luukpäramudel tuleb müügile alates 2019. aasta veebruarist, Corolla TS alates 2019. aasta märtsist.

Uus RAV4 Hybrid

Uhiuus viienda põlvkonna RAV4 viib linnamaasturi uude jõudluse, võimekuse ja ohutuse ajastusse. Nende edusammude aluseks on Toyota täiesti uus veermikuarhitektuuri (TNGA) platvorm ja jõuline kujundus.

Madala raskuskeskme ja märkimisväärselt jäigem uus RAV4 GA-K platvorm suurendab otseselt juhitavust ja sõidumugavust, pakub ruumikat salongi ja oma klassi mahukaimat pakiruumi ning loob jõulisema ilme tänu madalamale katuse- ja kapotijoonele ning kõrgemale kliirensile. Peale suurema ruumikuse ja mugavuse paistab salong silma erakordse kvaliteedi ning viimistlusega.

Jõuallikas

Uus RAV4 on oma klassis endiselt ainulaadne, pakkudes klientidele iselaadivat hübriidajamit, mille valib umbes 60% Baltimaade klientidest. Uus 222 DIN hj 2,5-liitrine TNGA hübriidajam pakub võimsust, tundlikkust ja säästlikkust oma klassi väikseima kütusekulu ja heitkogusega. Toyota eelduste järgi on kütusekulu kombineeritud tsüklis vaid 4,5 l / 100 km* (korreleeritud NEDC) ja CO2 heitkogus kõigest 102 g/km* (korreleeritud NEDC), samal ajal kui kiirenduseks 0–100 km/h kulub vaid 8,1 sekundit. RAV4 on saadaval ka 173 DIN hj 2,0-liitrise bensiinimootoriga, mille dünaamikat on parandatud. 2,0-liitrise bensiinimootori saab nüüd varustada ka esiveoga, tehes RAV4 kättesaadavaks mitmesuguste jõuallikate ja hindadega.

Samal ajal on nelikveosüsteeme põhjalikult täiustatud. Uue RAV4 Hybridi AWD-i nelikveosüsteemi on ümber kujundatud ja täiendatud, et pakkuda palju paremaid sõiduomadusi keerulistes oludes ning kindlat juhitavust libedal teel.

Uus RAV4 on ühtlasi esimene Toyota, millel on Toyota Safety Sense standardvarustusse kuuluvad lisafunktsioonid, mis laiendavad kõrgtehnoloogialahenduste kasutamist ning võimaldavad õnnetusi ära hoida ja juhti rohkem abistada.

Ruum

Tõelise linnamaasturi ilme loomiseks on suurendatud kliirensit (+15 mm), kasutades suure läbimõõduga velgi ja võimaldades autot kasutada mitmesugusel otstarbel.

TNGA platvorm aitab tagada muljetavaldavalt ruumika salongi, oma klassi mahukaima pakiruumi ja igakülgse mugavuse. Eesmise ja tagumise ülendi vähendamise tõttu 35 mm võrra (–5 mm ees, –30 mm taga) on uus mudel 5 mm lühem (4600 mm) ning säilitab oma vilka manööverdusvõime, ent teljevahe suurendamine 30 mm võrra (2690 mm) tagab ruumikama salongi.

Et tagada uue mudeli enesekindlam ja jõulisem hoiak, on kogulaius kasvanud 10 mm võrra (1855 mm) ning esi- ja tagarööbet on suurendatud. Samal ajal on kogukõrgust kärbitud 10 mm võrra (1650 mm-ni).

Pakiruum on muudetud avaramaks ja mugavamaks, eelkõige tänu täiesti tasasele põrandale ja 60 mm pikemale pikkusele, et tagada oma klassi parim mahutavus (580l), mis on 79 liitrit rohkem kui praegusel RAV4-l.

Edukas kogu maailmas

Toyota RAV4 alustas teedrajava nišimudelina, kuid on muutunud üheks maailma enim müüdud sõidukiks. Nelja põlvkonna üleilmne kogumüük alates 1994. aastast on jõudnud üle 8 miljoni eksemplari, samas kui 2017. aastal oli praegune RAV4 maailma enim müüdud (810 953 sõidukit) linnamaastur.

Uhiuus RAV4 saabub müügile alates 2019. aasta jaanuarist.

1 Määruse (EÜ) nr 2017/1153 põhjal, mida on muudetud määrusega (EÜ) nr

2017/1231 – ootab lõplikku tüübikinnitust.

Toyota Yaris Y20 tähistab Yarise 20 aasta täitumist

Toyota tutvustab oma 2019. aasta mudeliseerias uut varustustaset Y20, mis tähistab Yarise 20. aastapäeva täitumist. Kahe aastakümne ja kolme põlvkonna jooksul on Yarisest saanud Toyota enim müüdav mudel Euroopas ning seda ehitatakse Valenciennes’i tehases Prantsusmaal.

Yarise ümberkujundatud seeriasse, mis avalikustatakse esimest korda Pariisi autonäitusel, on lisatud uus multimeediasüsteem, mis võimaldab integreerida nutitelefoni.

Täistootmises olevad Y20 mudelid asuvad 2019. aasta Yarise mudeliseeria keskmes ja asendavad praeguse varustustaseme Active Plus. Saadaval on ühe-  ja kahetoonilised kerevärvid, millest viimastel on kombineeritud hõbedane, valge pärlmutter või must kerevärv uue tumehalli katuseviimistlusega.

Välisilmes kasutatakse tumehalle elemente, et tõsta Y20t Yarise seerias esile. Nende elementide hulka kuuluvad 15-tollised hallid eritöötlusega valuveljed ning tumehallid küljeliistud, iluvõre, küljepeeglite korpused ja udutulede äärised (kroomdetailidega). Varustustasemesse Y20 kuulub ka haiuimekujuline antenn, mis on katusega ühte värvi, tume tagumine toonklaas ja eriline Y20 märk C-piilaritel.

Tumehalli kujunduse leiab ka salongist, näiteks keskkonsoolil, rooli ehistel ja uuel ruudulisel kangast polstril. Läikiv kroomehis õhuavade, kõlarite ja näidikute ümber ning kroomitud käigukanginupp, hõbedase äärisega mustad põrandamatid ning Y20 märk näidikupaneelil ja esiistmete seljatugedel rõhutavad salongi kvaliteeti.

Uus multimeediasüsteem

2019. mudeliaasta Yarise uus multimeediasüsteem võimaldab klientidel olla pidevalt ühenduses. Ühenduvus on klientide jaoks järjest tähtsam ning uus seade võimaldab hõlpsalt integreerida nutitelefoni ja kasutada kasulikke ning populaarseid rakendusi.

Kui nutitelefon on ühendatud, saab selle sisu vaadata ja kasutada sõiduki keskse puuteekraani kaudu. Edaspidi saab kasutada ka kolmandate osapoolte rakendusi.

Süsteemi riistvara ja kasutajaliidese disain on selge ja arusaadav. See võimaldab nutitelefoni kaudu kasutada navigeerimisjuhiseid ning see reageerib uue mikrofoni ja spetsiaalse nupu abil ka häälkäskudele, tänu millele ei haju juhi tähelepanu. Puuteekraanil saab teha tuttavaid liigutusi, nagu nipsamine ja kahe näpuga sisse/välja suumimine.

Yaris GR Sport – inspireeritud Gazoo Racingu sõiduomadustest

Eksklusiivsest sportlikust luukpärast Yaris GRMN inspireeritud uus Yaris GR SPORT toob Toyota superminide seeriasse veelgi rohkem sportlikku sõidurõõmu. Uus mudel jõuab müüki 2019. aastal ja seda tutvustatakse esimest korda Pariisi autonäitusel. Sellest saab esimene varustustasemega GR SPORT sõiduk, mis tuleb Euroopa turule.

Varustustaseme GR SPORT tutvustamine on järjekordne näide sellest, kuidas TOYOTA GAZOO Racingu rahvusvahelise motospordi edu aitab luua põnevaid GR-märki kandvaid uue põlvkonna sõiduautosid. Toyota naasmine autoralli maailmameistrivõistlustele 2017. aastal viis jõudlusele keskendunud Yaris GRMNi väljatöötamiseni. See sai väga sooja vastuvõtu osaliseks ja kõik 400 näidist müüdi juba enne, kui auto jõudis müügisaali.

Uus GR SPORT asetab GAZOO Racingu sportliku mõju Yarise seeria keskmesse, pakkudes tõeliselt lõbusat ja võimsat sõiduelamust ning sportlikku stiili. GRMNist inspireeritud muudatused on peamiselt keskendunud vedrustusele, andes autole tundliku ja täpse juhitavuse. Sellel on Sachsi sportamortisaatorid, mis sarnanevad GRMNi amortisaatoritega, ja täismaterjalist  (mitte õõnes) põikstabilisaator, mis suurendab jäikust. Autol on ka sportlikum hoiak tänu kliirensile, mis on 11 mm madalam kui standardsel Yarisel, lisaks on vahet rataste ja kere vahel vähendatud 18 mm võrra.

17-tollised mustad valuveljed on saadaval ainult varustustasemel GR SPORT, kuid neile on paigaldatud samad Bridgestone Potenza RE50 205/45R17 rehvid, mis on mudelil GRMN.Hoolika töö tulemusena ei suurenenud ka auto mass.

GR SPORT on ainult 5-ukseline ja saadaval Yarise standardse 1,5-liitrise hübriid- elektrilise ajamiga.

Väliskujunduses on järgitud Yaris GRMNi, mida on muu hulgas näha mustast kahetoonilisest katusest, mille juurde kuulub haiuimekujuline antenn, ja tagaspoilerist. Sõidukil on läikivmustad uksekaitsmed, läikivmusta kärjemustriga iluvõre ja mustad küljepeeglite korpused. Eesmiste udutulede ümbrised on samuti musta värvi. GR SPORTIL on ainulaadsed esituled, mille sisepind on musta värvi. Standardvarustusse kuuluvad tume tagumine toonklaas ja GRi märk. Esiosa iluliistule ja tagumise alumise põrkeraua ülaosale saab lisada punased kleebised, mis suurendavad visuaalselt sportlikkust.

Salongis on selgelt näha GRi mõju GRi märgiga sportesiistmetes, mille polster on mustast Ultrasuede’i kangast kontrastse hõbedase õmbluse ja tumehallide seemisnahast ehistega. Kui juht vajutab Start-nuppu, kuvatakse TFT-universaalnäidikul GRi logo, mis annab aimu eesootavast sõidunaudingust. Auto suurepärase juhitavuse täiustamiseks on GR SPORT varustatud samasuguse väikese läbimõõduga kolmekodaralise rooliga, mis on Yaris GRMNil.

Salongi sportlikkust rõhutavad must laepolsterdus ning käigukangi, õhuavade ja uksele paigaldatud kõlarite läikiv kroomehis. Viimase lihvi annavad hõbedase äärisega mustad GRi märgiga põrandamatid.

Üles