Väike ja sportlik: algab uue Opel Corsa GSi müük

14.08.2018

  • Jõuline mootor: turbolaadimine tagab suurepärase gaasipedaali tunnetuse ja veojõu
  • Võimekas veermik: Nürburgringi Nordschleifel seadistatud OPC-veermik ja pidurid
  • Pikaaegne traditsioon: esimene Opel Corsa GSi tuli müügile 1988. aastal 100 hj mootoriga

Rüsselsheim. Kauaoodatud uus väikese mootoriga Opel Corsa GSi saabus turule piiratud koguses. Turbovõimenduse ja OPC-veermikuga mudelist tõotab saada maiuspala tõelistele asjatundjatele. Corsa on Insignia järel teine praegu pakutav Opeli GSi mudel. Uus mudel avaldab muljet oma ülitäpse OPC-veermikuga, mis tagab silmapaistva käsitletavuse ja lühikese pidurdusteekonna. Corsa GSi jõuallikaks on Opeli ergas 1,4-liitrine turbomootor võimsusega 110 kW/150 hj ja pöördemomendiga 220 Nm (kütusekulu l/100 km: linnas 8,0–7,7, maanteel 5,5–5,1, kombineeritud 6,4–6,1, CO2 heide kombineeritud tsüklis 147–139 g/km). Koos lühikeste käikudega kuuekäigulise käigukastiga tagab neljasilindriline mootor teisel ja kolmandal käigul hea kiirenduse ning maksimaalse pöördemomendi vahemiku 3000–4500 p/min juures.

Opeli luukpära on seega kiire paigaltvõtuga (nullist sajani 8,9 sekundit) ja äärmiselt paindlik: kiirendamiseks 80 km tunnikiiruselt 120 km tunnikiiruseni kulub viienda käiguga kõigest 9,9 sekundit. Sportlikku Corsa GSi-d saab nüüd tellida hinnaga 17 595/17 742 eurot (sisaldab käibemaksu).

OPC-veermikku ja punaste sadulatega ketaspidureid on seadistatud Opeli sportautode ja motospordi üksuse juhi Volker Stryceki poolt legendaarsel Nürburgringi Nordschleife võidusõidurajal. Tulemuseks on hea käsitletavus ja lühike pidurdusteekond – eriti koos lisavarustusse kuuluvate 18-tolliste valuvelgede ja 215/40 ZR18 sportrehvidega.

Uue Corsa GSi suurepärast sooritusvõimet täiendab atleetlik välimus: suured õhuvõtuavad, vormikas mootoriruumi kaas, massiivne tagaspoiler ja täpselt modelleeritud küljekarbid.

Opel GSi uhket esiosa kaunistav kärjemustriga lai esivõre, keskel asuv kahe tiivaga ümbritsetud Opeli logo ning süsinikust küljepeeglikorpused toovad esile selle mudeli võidusõiduautoliku ilme. Sportlikku üldmuljet toetavad suured kroomitud raamides disainielemendid, mida visuaalselt ühendab üle esiosa jooksev must liist, ning mootoriruumi kaane must serv. Elav stiil iseloomustab ka tagaosa. Suur spoiler katuseserval lisab surujõudu ning sportlikku kroomitud summutiotsa raamistab kerevärvi pilkupüüdev tagapõll.

Puhast sportlikkust võimendab veelgi Corsa GSi sisemus ja eriti sportrool, nahkkattega käigukanginupp ning alumiiniumpedaalid, mida täiendab lisavarustusena pakutav Recaro iste.

Opeli sportlikel GSi-mudelitel on kaugeleulatuvad traditsioonid. Esimesena asusid aastal 1884 adrenaliinitaset tõstma Manta GSi ja Kadett GSi (115 hj, alates 1,8 liitrist). Vaid neli aastat hiljem uhkeldas Kadett 2.0 GSi 16V 2-liitrine 16 klapiga DOHC mootor juba 150 hobujõuga. See mootor oli ka esimesel Astral.

Corsa GSi-perele pandi alus 1988. aastal  100-hobujõulise mootoriga Corsa A-ga (millest on nüüdseks saanud ihaldatud klassik). Aastal 2012 tehti pärast mudelit Corsa D lühike paus ja nüüd on Corsa GSi jälle tagasi!

Üles