Rehviekspert annab nõu

Rehviekspert Timo Hallist annab nõu

Kaks korda aastas tuleb igal autoomanikul juurelda küsimuse üle, kas leida autole uued rehvid või sobivad veel ka olemasolevad. Rehvide valiku kirjus virvarris on erineva hinna, kvaliteedi, mõõdu ja omadustega rehve igale autojuhile ja igale autole. Kuidas neil vahet teha ja leida just enda autole sobivad?  

Amservi Järve esinduse varuosade lao  juht Timo Hallist tutvustab lühidalt rehvide erinevusi ning annab nõu, kuidas leida just enda sõidustiilile, eelistustele ja autole sobivaimad rehvid.

Tippklassi rehvid 200–500 €

Tippklassi rehvid (UHP - High Perfomrmance) tunneb ära rehvil oleva ingliskeelse lühendi UHP (ultra high perfomance) järgi, mis iseloomustab rehvi häid omadusi. Selle klassi rehve eelistavad juhid, kes hindavad tippklassi sõidumugavust, maksimaalset haarduvust teekattega, madalat mürataset salongis ja kindlustunnet äärmuslikes liiklusolukordades.

Tippklassi rehvidel on suur kiirusindeks. Kiirusindeks näitab suurimat võimalikku lubatud kiirust, millega tootja lubab rehvidega sõita ning mille juures on garanteeritud rehvide vastupidavus. Samuti iseloomustab indeks rehvide kiirustaluvust ja pidamisomadusi.

Need rehvid pakuvad suurepärast kindlustunnet ja juhitavust nii kuiva- kui ka märja ilmaga. Väikesem veeretakistus tagab suurema läbisõidu korral märgatava kütusesäästu. Teekonaruste ja ebatasasuste salongi kostumine on selle klassi rehvide puhul tõesti minimaalne. Uskuge või mitte, kuid tippklassi kõrge profiiliga rehviga on siledalt asfaldilt munakiviteele sõites raske teekatte muutust märgata.

Tippklassi rehvivalikust leiab sobiva rehvi nii sportautole, suure võimsuse ja töömahuga autole kui ka kõige nõudlikumale maasturile. Selle klassi tootevaliku tipus olevad rehvid on näidanud suurepäraseid tulemusi ka ringrajal ja autospordis.

Positiivne

  • Olematu veermikumüra
  • Suurepärane sõidumugavus
  • Väga head pidamisomadused ja juhitavus erinevates ilmastikuoludes
  • Kütusesäästlikkus
  • Materjalide tippkvaliteet ja kõrgtehnoloogiline tootmine

Negatiivne

  • Mõnede mõõtude puhul kõrge hind
  • Suurepärast haarduvust tagavate pehmemate rehvisegude kasutamise tõttu jääb läbisõit vahemikku 10 000–30 000 km
  • Rohkem tuleb tähelepanu pöörata rehvirõhule ja rehvide ühtlasele kulumisele, mis on eriti oluline laiemate rehvimõõtude korral. Soovitame laiemate rehvide korral täita need õhu asemel lämmastikuga
  • Sportlikud madala profiiliga rehvid tekitavad rohkem müra kui kõrge profiiliga rehvid

Soovitame

  • Maasturitele
  • Sportautodele
  • Võistlusautodele
  • Suure võimsuse- ja töömahuga mootoritega autodele