rehvirõhu kontrollimine

Rehvirõhu kontrollimine

Vale rehvirõhk suurendab kütusekulu, kahandab sõidumugavust, lühendab rehvi tööiga ja muudab autosõidu ohtlikuks.

Mõõda rehvirõhku kord kuus ja enne rehvivahetust. Kindlasti kontrolli ka rehvimustri sügavust ja kulumist. Rehvimustri sügavus peab olema vähemalt 2 mm. Veendu, et autos on olemas töökorras tagavararehv.

  • Rõhku tuleks kontrollida ainult jahtunud rehvidel. Õige tulemuse saamiseks peab auto olema seisnud 3 tundi.
  • Mõõda rõhku alati manomeetriga, sest rehvi välisilme võib olla petlik. Rehvide rõhuerinevus halvendab märgatavalt sõiduki juhitavust ja sõidumugavust. • Ära lase rehvi kohe pärast sõitu tühjemaks, sest sõidu ajal rehvirõhk tõuseb.
  • Paigalda alati ventiilikorgid. Ilma ventiilikorgita võib ventiili sattuda mustust ja niiskust, põhjustades õhulekkeid.
  

Vale rehvirõhk muudab sõiduki juhtimise ohtlikuks!

  • Rehv kulub kiiresti ja ebaühtlaselt.
  • Auto on halvasti juhitav.
  • Ülerõhk suurendab teekonarustest tingitud vigastusi.
  • Alarõhu korral võib rehv üle kuumeneda ning puruneda.
  • Velg võib deformeeruda ning rehv võib autost eemalduda.