Kokkuhoidlik uuendus: Toyota Yaris

18.05.2012

Möödunud talvel debüteerinud Toyota Yarise kolmas põlvkond astub küll edasi uhke sammu disainis ja ruumikuses, kuid teeb samas ka mõned sammud kokkuhoiu suunas.

Esimene pilk uue Yarise osas tekitab suisas küsimärgi: on see nüüd Yaris, mida ma vaatan, või hoopis klass kõrgemal asetsev Toyota Auris? Pilk tagaosale toob selguse, et tegu siiski vähema vennaga. Disaini puhul on tõenäoliselt sihilikult mindud teed, mis teeb Yarise väga sarnaseks klass suurema Aurisega. Möödunud talvel debüteerinud Toyota Yarise kolmas põlvkond astub küll edasi uhke sammu disainis ja ruumikuses, kuid teeb samas ka mõned sammud kokkuhoiu suunas.

Esimene pilk uue Yarise osas tekitab suisas küsimärgi: on see nüüd Yaris, mida ma vaatan, või hoopis klass kõrgemal asetsev Toyota Auris? Pilk tagaosale toob selguse, et tegu siiski vähema vennaga. Disaini puhul on tõenäoliselt sihilikult mindud teed, mis teeb Yarise väga sarnaseks klass suurema Aurisega.

Ruumikuse puudumist Yarise istekohtadele siiski ette heita ei saa, keskmine eestlane leiab sobivalt ruumi nii esi- kui tagaistmel. Isegi vaid kõrguses reguleeritav rool ei takista sobiva sõiduasendi leidmist.

Loobumisi on küll veel teisigi. Nii on igandiks kuulutatud keskasetusega armatuur ning asendatud see hoopis igavama tavavariandiga (näidikud kohe rooli taga). Armatuurlaua materjalide osas on tehtud küll koos sellega samm edasi, kuid nn odavplastist pole suudetud siiski täielikult loobuda.

Küll on keskkonsooli elavdatud uue navigatsiooni- ja meelelahutussüsteemi Touch & Go ekraaniga. Keskkonsoolil olev meelelahutus- ja navigatsioonisüsteemi ekraan on muudetud armatuurlaua disaini visuaalseks keskpunktiks. Ekraan on küll napp, kuid kogu vajalik info on siiski loetav. Ideaalsel juhul oleks ekraan võinud siiski olla veidi juhi poole kaldu, samuti nihutaks ma ohutulede lüliti kui teisejärgulise ekraani teisele küljele. Ekraan toimib ka parkimiskaamera ekraanina, viimasest on küll kasu eelkõige kuiva ilma korral, kui pori ja vihm kaamerat kiirelt krohvikihiga ei kata.

Touch & Go pole siiski kõigi Yarise mudelite standardvarustuses, Linea Terra Eco ja Linea Terra tuleb hakkama saada ilma. Ja ka kallimates varustusepakettides on tolle seadme oskus autojuhti navigatsiooniga aidata blokeeritud 430 euroni küündiva obroki maksmiseni.

Jõuallikate valikus on Yarise puhul põhjust arvestada kolme mootoriga. Esiteks 3-silindriline 1-liitrine VVT bensiinimootor, siis nelja silindrit omav 1,33-liitrine „bensukas“ ja 1,4-liitrine diisel. Võimsust siis vastavalt 69, 99 ja 90 hobujõudu.

Testiauto puhul oli valitud kuldne kesktee: 1,33-liitrine bensiinimootor koos variaatorkäigukastiga. Mitte just kõige eelistatum kombinatsioon neile, kes linnaautolt nobedust ootavad, sest variaatori käiguvahetuste häälestus viitab pigem maksimaalse ökonoomia taotlemisele.

Kuidas muidu hinnata olukorda, kus linnakiirustel liikudes võbeleb tahhomeeter seal 1000 pöörde juures minutis ja roolini kanduvad värinad tõestavad, et mootor sellises rollis kõige õnnelikum pole. Hea küll, kuuest liitrist allapoole jääv kütusekulu on ka midagi. Õnneks saab soovi korral „käike“ vahetada ka rooli taga olevate hoobadega, see silub veidigi variaatori nõrku kohti.

Yarise sõiduomadustele pole aga midagi ette heita. Tüüpiline Toyota lähenemine: rooli ja vedrustuse seaded on valitud kindla peale minnes, kuigi erilise särata. Ja kes ühelt linnaautolt väga vormelit meenutavat käitumist ka ootab?

Samas tuleb arvestada ka seda, et Toyota imago väljendub kõrgemapoolses müügihinnas. Praegu pakutakse küll Yariseid märkimisväärsete soodustustega, kuid näiteks Ford Fiesta või Hyundai i20 suudavad sarnaseid väärtusi pakkuda kohati olulisemalt soodsamalt. Lõplik valik jääb siiski ostja teha.

Plussid: Ruumikus, tasemel välisdisain, korralikud sõiduomadused. Miinused: Ökonoomiale orienteeritud variaatorkäigukast, fikseeritud tagaiste, veidi kõrge hinnatase

Kokkuvõte: Toyota Yarise kolmas põlvkond tabab üpriski hästi keskmise autoostja maitset.

Toyota Yaris 1.33B Dual VVT-i AT Style
Uksi/kohti: 4/5 Mootor: R4 otto
Töömaht: 1329 cm3
Võimsus: 73 kW(99 hj) @ 6000 p/min
Pöördemoment: 125 Nm @ 4000 p/min
Käigukast: variaatorkäigukast
Jõuülekanne: esivedu
Rehvimõõt: 175/65 R15
Pikkus/laius/kõrgus: 3885/1695/1510 mm
Telgede vahe: 2510 mm
Pakiruum: 286/1180 l
Kütusepaak: 42 l
Tühimass/kandevõime: 1035/405 kg
Tippkiirus: 175 km/h
Aeg 0-100 km/h: 12,6 sekundit
Keskmine kütusekulu: 5,1/100 km
CO2 pääst: 118 g/km
Garantii: 3 aastat või 100 000 kilomeetrit
Roostegarantii: 12 aastat
Hooldusvälp: 15 000 km
Hind alates: 16 400 eurost (testiauto ilma soodustuseta, koos soodustusega 15 190), Yarise baashind 10 970.

Allikas: Auto24.ee

Üles