Uus Opel Combo: kompaktsete mõõtmete ja hämmastava tehnoloogiaga ruumikas kaubik

13.07.2018

  • Läbi aegade parim: 5. põlvkonna Opel Combo pakub maksimaalset tõhusust
  • Laadimistšempion: esmaklassiline laadimismaht kuni 4,4 m3 ja kasulik koormus kuni 1000 kg
  • Geniaalne lahendus suurte koormate jaoks: kaubaruum mahutab kaks euroalust
  • Eriti mitmekülgne: saadaval on lühike ja pikk versioon, suur kabiin ja katuseluuk
  • Tipptaseme uuendused: pidev tahavaatekaamera ja arvukalt abisüsteeme
  • Ühendatud: viimase põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteem koos 8-tollise puuteekraaniga
  • Sõiduauto mugavus: soojendusega rooliratas, mis on oma segmendis ainulaadne, samuti soojendusega esiistmed ja kahetsooniline kliimaseade
  • Varsti saadaval: maailma esmaesitlus ja müügi alustamine septembris

Rüsselsheim. Opel annab teada oma kompaktse universaalkaubiku Combo 5. põlvkonna turuletulekust. Uus Combo kaubik on loodud eesmärgiga pakkuda maksimaalset tõhusust professionaalidele ning oma segmendi madalaimat ekspluatatsioonikulu tänu uhiuuele ehitusele, geniaalsele kaubaruumile ja ainulaadsele tehnoloogiale, mis kõik on tohutu samm edasi võrreldes eelmise versiooniga. Alates septembrist müügile tulev Combo, mille maailma esmaesitlus on plaanis Hannoveri rahvusvahelisel tarbesõidukite näitusel 19. septembril 2018, pakub laia valikut variante alates 4,4-meetrisest lühikesest ja 4,75-meetrisest pikast versioonist (mõlemad kahe või kolme esiistmega kabiiniga) kuni ruumika viieistmelise suure kabiiniga versioonini. Oma kuni 4,4 m3 kaubaruumi, kuni 1000 kg kasuliku koorma ja kuni 3440 mm laadimispikkusega esemete ja töömaterjalide jaoks jätab Opeli uus kompaktne kaubik varju ka enamiku oma põhikonkurentidest. Paljude professionaalide jaoks otsustav, eriti geniaalne funktsioon on piisavalt lai vahe rattakoobaste vahel, mis võimaldab laadida ka euroaluseid, mida mahub lühikese Combi kaubaruumi tervelt kaks tükki. Ning eriti pikad esemed näiteks lauad, saab tänu lisavarustusse kuuluvale katuseluugile paigutada nurga alla. Ning oma segmendi ainulaadse funktsioonina on uue põlvkonna Opel Combol anduripõhine ülekoormusnäidik[1] T, mis võimaldab juhil vaid nupuvajutusega kindlaks teha, kas sõiduk on üle koormatud.

Uuel Combol on teisigi uuenduslikke tehnoloogilisi lahendusi ja kuni 19 abisüsteemi, mis muudavad sõitmise, manööverdamise, kaupade transpordi või meeskonna sõidu ohutumaks ja mugavamaks. Lisavarustusse kuuluv pidev tahavaatekaamera(1) on nagu digitaalne tahavaatepeegel, mis parandab oluliselt nähtavust akendeta kaubikutes ja koormaga täidetud sõidukites. Kaassõitjapoolses küljepeeglis olev teine kaamera tagab selle, et juht ei pea enam muretsema sõiduki sellel küljel tekkiva pimenurga pärast. Uuele Combole saab paigaldada ka uue anduripõhise Flank Guard(2)-i süsteemi, mis aitab vältida aeglasel pööramisel tekkivaid tüütuid ja kulukaid mõlke ja kriimustusi, hoiatades juhti, kui on oht, et sõiduki külg põrkab kokku mõne takistusega (sambad, piirded, seinad või teised sõidukid). Need professionaalid, kelle töökoht nõuab paremaid veoomadusi mudas, liivas või lumes, saavad tellida oma esisillaveolisele Combole IntelliGripi veokontrollisüsteemi ja „ehitusobjektivarustuse“. See hõlmab näiteks 30 mm suuremat kliirensit, esi- ja tagasilla stabilisaatoreid, suuremat rehviläbimõõtu ning parendatud esi- ja tagaamortisaatoreid. Ning lisavarustusse kuuluv ülimoodne Apple CarPlay ja Android Auto teabe- ja meelelahutussüsteem tagab selle, et juht leiab kiiremini üles ka kõige kaugemad kohad.

„Opel Combo on ideaalne töökaaslane ja tänu oma klassi parimale laadimismahule ei ole selle jaoks ükski töö liiga suur. Lisaks on sellel ülimoodsad tehnoloogilised lahendused, mida siiani võis leida vaid sõiduautode segmendist. See teeb Combost tarbesõiduki, millel on sõiduautodel läbiproovitud juhiabi-, turva- ja mugavussüsteemid – tegemist on selle sõna parimas tähenduses universaaliga,“ ütles müügi- ja turundusjuht Peter Küspert.

Suurema sõiduki laadimismaht: Combo kui mitmeotstarbeline kaubik

Combo on olnud alates 1987. aastast rohkem kui neli põlvkonda kompaktse, mitmeotstarbelise kaubiku sünonüüm. Esimene põlvkond põhines Opel Kadetil, järgmised kaks oma aja Corsa mudelitel ning neljas põlvkond sündis koostööst Fiatiga. Uus, viies põlvkond on välja töötatud Groupe PSA täiesti uuel konstruktsioonile, mis on tarbesõidukite sektoris Euroopa vaieldamatu liider. Seetõttu pole üllatus, et tegemist on turu kõige võimekama sõidukiga.

See on saadaval eri variantidena, mis võimaldavad loendamatutel viisidel kasutamist:

  • 4,4-meetrine pikk versioon teljevahega 2785 mm, kasulik koorem kuni 1000 kg ja kaubaruum mahuga 3,3 kuni 3,8 m3, kus saab hõlpsalt hoida kuni 3090 mm pikkusega esemeid. Need, kes peavad transportima veel pikemaid esemeid, võivad tellida tagumiste pöörduste ja praktilise katuseluugiga Combo. Viimane võimaldab transportida kuni 100 kg esemeid nurga all, ilma et tagaukse peaks lahti jätma.
  • 4,75-meetrine XL-variant teljevahega 2975 mm ja koormamahuga kuni 4,4 m3, mis mahutab koguni kuni 3440 mm pikkusega töövahendeid.

Teine suur eelis on, et suuri esemeid saab hõlpsalt laadida tagauste kaudu, millel on vaid 557 mm madal laadimisnurk. Kahe euroaluse laadimiseks otse kahveltõstukiga on rattakoobaste vahel piisavalt ruumi ka kõige lühemas Combos. Ka turvalisusega on arvestatud: kuus kinnitusrõngast põrandal ja veel neli keskmisel kõrgusel aitavad kogu koormat paigal hoida.

Uue Opeli oluline ohutusfunktsioon on nn ülekoormusnäidik(1). Süsteem mõõdab pärast mootori käivitamist automaatselt sõidukil oleva massi. Alternatiivina saab juht anda anduripõhisele süsteemile nupuvajutusega käsu mõõta kahele sillale avalduva koorma. Kui kaal ületab 80% lubatavast kasulikust koormusest, süttib valge LED-märgutuli. Kui kaal ületab piirväärtuse, süttib oranž märgutuli koos hüüumärgiga.

Uus Combo pakub suure kabiini näol lahendust ka inimeste ja vahendite transportimiseks. Lahedalt mahub istuma kuni viiest inimesest koosnev meeskond, samas kui töövahendid on turvaliselt vaheseina taga. Lisaks saab tagapingi kokku klappida ning vaheseina vajadusel esiistmete taha lükata. Tänu vaheseinas olevale luugile saab transportida ka eriti pikki esemeid.

Pingevaba sõit: tipptehnoloogia ja sõiduauto mugavus

Kaubaruumis on Combo läbi ja lõhki tarbesõiduk, kuid pakub lisaks oma segmendis ainulaadseid moodsaid tehnoloogilisi lahendusi ja mugavustaset, mis on võetud otse üle peatselt müügile jõudva Combo Life’i sõiduautoversioonist.

Uuenduslikud abisüsteemid, nagu pidev tahavaatekaamera1 kindlustavad esmaklassilise nähtavuse ja muudavad sõidu pingevabamaks. Kõik kes on kaubikuga sõitnud, teavad, et tahavaatepeegli kasutamine on keeruline või koguni võimatu, kui sõiduk on koormat täis või kui tegemist on akendeta kaubikuga: sellisel juhul tuleb sõita küljepeeglite abil. Uue Combo puhul see nii pole. Sellele saab paigaldada tahavaatekaamera, mis näitab auto taga toimuvat teabe- ja meelelahutusekraanil. Ühest küljest hõlbustab see tagurduskäigu sisselülitamisel ilmuvate abijoonte abil manööverdamist. Teisalt kuvab see edasisuunas sõitmisel sõiduki taga olevat 4 kuni 30 meetri suurust ala, mistõttu saab seda kasutada pideva „digitaalse“ tahavaatepeeglina. Teine kaamera1, mis on paigaldatud kaassõitjapoolsele küljepeeglile, parandab üldist nähtavust veel rohkem. Kohe kui kaassõitjapoolne indikaator aktiveeritakse, kuvatakse ekraanil kaassõitjapoolne vaade, mis aitab oluliselt parandada kõigi liiklejate ohutust, sest nüüd on pimenurk Combo juhtidele tundmatu termin.

Lisaks on uustulnukal ülimoodsad juhiabisüsteemid, mis on tuttavad Combo Life’i sõiduautoversioonist. Pakkumine on turul ainulaadne ja sisaldab järgmist:

  • laupkokkupõrke hoiatus koos jalakäijatuvastuse ja automaatse hädapirdudusega[3] ,
  • sõidurajal püsimise abiline,
  • kallakul laskumise kontroll,
  • nutikas kiiruse kohandamine,
  • automaatne kiirusehoidik,
  • juhi väsimuse tuvastus,
  • liiklusmärgituvastus.

Mainimata ei saa jätta ka uue põlvkonna teabe- ja meelelahutussüsteemi, mis kindlustab silmapaistva ühenduse sidevahenditega. Apple CarPlay ja Android Autoga ühilduvaid Multimedia Radio ja Multimedia Navi Pro süsteeme saab hõlpsalt juhtida silmapaistvalt 8-tolliselt puuteekraanilt, mida on lihtne lugeda ja lihtne kasutada. Esmaklassilisse seadmesse sisse ehitatud navigatsioonisüsteem koos Euroopa kaartide ja 3D-navigeerimisega näitab ka TMC-liiklusteateid, tagades selle, et juht saab alati valida parima tee klientideni ning vältida ummikuid.

Ja pole midagi meeldivamat, kui saada nautida enne või pärast tööd soojendusega esiistmeid ja oma segmendis ainulaadset, kuid Opelile iseloomulikku soojendusega rooliratast. Reisijad saavad end ka kõige kuumematel päevadel jahutada kahetsoonilise kliimaseadmega.

Nagu sõiduautost sõsarmudel, on ka Combo saadaval suure valiku kiirete ja tõhusate mootoritega, mida täiendavad moodsad ülekanded. Koos esmaklassilise laadimismahu, sõiduautole omase mugavustaseme ja rikkalike pardasüsteemidega teevad need uuest Opel Combost ideaalse ja universaalse kaubiku, mis sobib enamaks kui vaid tööks.

 

[1] Tulekul 2019. aastal.

[2] Aktiivne kiirustel alla 10 km/h.

[3] Töötab kiirusel üle 5 km/h ja alla 85 km/h. Kiirusel 0 kuni 30 km/h pidurdatakse sõiduk 0,9 g pidurdusjõuga. Kiirusel 30 kuni 85 km/h pidurdab süsteem kiirust kuni 22 km/h võrra. Pärast seda peab juht sõidukit ise edasi pidurdama.

Üles