Toyota uudismudelid Genfist

08.03.2018

Legendi naasmine

Uusim ideevõidusõiduauto tähistab Toyota pühendumist oma kõige legendaarsema sportauto tagasitoomisele.

GR SUPRA IDEEVÕIDUSÕIDUAUTO 

maailma esmaesitlus toimub Genfi autonäitusel. Sellega taaselustatakse Toyota sportautode pärandi kuulsaima mudeli nimi ja olemus ning näidatakse Toyota pühendumist Supra turule tagasitoomisele. Samuti näitab see, milline tulevikupotentsiaal on autol, mis suudab pakkuda väga häid sõiduomadusi nii maanteel kui ka võidusõidurajal.

TOYOTA SUPRA PÄRAND

Supra nimi vihjab võimsusele, sõiduomadustele ja juhitavusele, mis määrasid maailmaklassi autode päriluse veerandsajandi jooksul. Tõelise sportautona kujundas Toyota Supra oma maine nii tegijana maanteel kui ka võiduka masinana võidusõidurajal, valitsedes Jaapani tipptasemel GT võidusõidusarja ja saades arvukalt fänne. 

Toyota Supral on endiselt – 16 aastat pärast tootmise lõppu – ikooni staatus sportautode austajate seas. Supra kestvale populaarsusele on kaasa aidanud tema edu populaarse mudelina videomängude sarjas Gran Turismo®, mida saab mängida üksnes PlayStationi konsoolides, ning peaosas oleva autona märulifilmi „Kiired ja vihased“ („The Fast and the Furious“) üleilmse sarja esimeses filmis.

Supra märk ilmus esimest korda 1978. aastal teise põlvkonna Celica suuremal ja võimsamal versioonil, enne kui sellest sai iseseisev menukas mudel. 

A40-na tuntud algsele Suprale järgnes kolm uut põlvkonda: A60 aastal 1981, A70 aastal 1986 ja A80 aastal 1993.

Ees asetseva mootori ja tagasillaveoga GT sportautot toodeti 2002. aastani ja selle viimane põlvkond oli Toyota kõige võimsam seeriamudel.

Supra mainet tugevdas suuresti tema edu mootorispordis. Eelkõige valitses ülejaapanilisi GT võidusõite – praegust Super GT sarja – neljanda põlvkonna Supra, mis tuli turule 1993. aastal, saavutades GT500 klassis võidu neljal korral.

Toyota Supra võistles ka Ameerika IMSA sportautode võidusõidul 1980ndatel ja kaks korda Le Mansil 1990ndatel.

GR SUPRA IDEEVÕIDUSÕIDUAUTO

Kompaktsel kaheukselisel GR Supra ideevõidusõiduautol on ees asetsev mootor ja tagasillavedu ning selle konstruktsioonis on kasutatud täiustatud kergmaterjale. 

TOYOTA GAZOO Racingu loodud ideeauto kehastab sõidunaudingu kvaliteeti. Ustel olev suur võidusõidunumber 90 viitab ajalooliselt Supra koodnimele ja sellega vihjatakse visuaalselt asjaolule, et kõnealune ideeauto kuulutab Supra tagasitulekut viienda põlvkonnana.

Selle arendustöö peegeldab autofirma asutaja Kiichiro Toyoda veendumust, et mootorispordis osalemine toob kaasa sõiduomaduste ja vastupidavuse proovilepanekud, mis võivad otseselt aidata arendada paremaid autosid, pakkudes samal ajal autospordiaustajatele põnevust.

Selle põhimõtte on täielikult omaks võtnud nii Toyota Motor Corporationi president Akio Toyoda kui ka TOYOTA GAZOO Racing, saavutades edu rahvusvahelise mootorispordi kõrgeimal tasemel, kaasa arvatud autoralli maailmameistrivõistlustel, kestussõidu maailmameistrivõistlustel ja Le Mansi 24 tunni sõidul. Osalemine neis ja muudes võidusõidusarjades üle kogu maailma pakub tehnilisi teadmisi, mida saab üle kanda mitte üksnes Toyota sportlike GR-mudelite uutele põlvkondadele, vaid ka laiemale hulgale sõidukitele, millega sõidavad kümned miljonid inimesed üle kogu maailma. 

GR Supra ideevõidusõiduauto on peaosas videomängude arendaja Polyphony Digital Inc.-i loodud videomängu Gran Turismo Sport uusimas versioonis, mis jõuab turule 2018. aasta aprillis.

KUJUNDUS, VEERMIK JA VARUSTUS

Ideevõidusõiduautol on efektne kerekujundus, mis hõlmab suurt tagatiiba. Selliste osade puhul nagu laiad eesmised ja tagumised põrkerauad, eesmine splitter ja tagadifuusor, küljespoilerid, küljepeeglite korpused ja tagatiib on kasutatud laialdaselt tugevat, ent kerget komposiitmaterjali. Kapott on valmistatud samast materjalist ja selles on ribilised õhuvõtuavad. Esiklaas ja küljeaknad on valmistatud plastist.

Ideeauto veermikul on madaldatud esi- ja tagavedrustus, milles on kasutatud algseadmete osi. Keskmutriga kinnitatavatele BBSi võidusõiduvelgedele on paigaldatud Michelini võidusõidurehvid. Pidurisüsteem kasutab Brembo Racingu pidurisadulaid ja -kettaid ning sõidukil on võidusõidusummuti.

Salong on keskendunud täielikult võistlustele ja sinna on paigaldatud võidusõiduautolik armatuurlaud ning OMP juhiiste ja turvarihmad. OMP varustusse kuulub ka võidusõiduautoliku roolisamba külge paigaldatud kiirvabastatav rool, millel on käiguvahetushoobade süsteem. Uksed on seestpoolt kaetud süsinikkiust paneelidega ning armatuurlaual on võidusõiduautolik näidik.

Võistluse turvanõuetele vastatakse täisturvapuuri ja tulekustutite abil ning kütuse- ja pidurivoolikud, pedaaliboks, aku ja kaablikimbud on loodud võistlusstandardi järgi.

UUS AURIS

Rohkem hübriidvõimsust dünaamilisemas kujunduses

2018. aasta Genfi autonäitusel maailma esmaesitlusele tuleval kolmanda põlvkonna Aurisel on dünaamilisem väliskujundus. Mootorivalikusse lisandunud uhiuue 2,0-liitrise täishübriidajamiga laiendab Toyota oma hübriidajamite valikut.

Uus Auris, mis väljendab automargi pidevat keskendumist hübriidtehnoloogiale, pakub klientidele üht tavamootorit – 1,2-liitrine turbobensiinimootor – ning lisaks saab valida 122 hj 1,8-liitrise või 180 hj 2,0-liitrise hübriidajami.

1,8-liitirine süsteem vastab kõikidele nõuetele, mida kliendid on hakanud Toyota täishübriidajamilt ootama, samal ajal kui 2,0-liitrine süsteem kasutab täielikult suuremat sõidumugavust, stabiilsust, juhitavust ja sõidunaudingut, mis on omane äsja kasutusele võetud Toyota uue veermikuarhitektuuri (TNGA) platvormile. See pakub juhtidele energilist sõitu tänu suuremale võimsusele ja vaimustavat sõidutunnetust tänu roolile paigaldatud käiguvahetuslabadele.

TOYOTA UUS VEERMIKUARHITEKTUUR (TNGA)

Toyota uuel veermikuarhitektuuril (TNGA) rajaneb kõikide Toyota tulevaste mootorite ja sõidukite arendustöö. See tähistab läbimurret selles, kuidas ettevõte kujundab, projekteerib ja toodab sõidukeid, ning on lahutamatult seotud ettevõtte eesmärgiga valmistada aina paremaid autosid, mis on stiilsemad ja veelgi ohutumad ning mille sõiduomadused on nauditavamad.

Uue Aurise TNGA-platvorm tagab kaasahaaravama sõiduelamuse tänu madalamale raskuskeskmele, hulkhoob-tagavedrustusele ja jäigemale kerele ülitugeva terase kasutamise teel tugevdusena tähtsamates kohtades. Kõik see aitab tagada paremat juhitavust ja stabiilsust, tegemata järeleandmisi sõiduomadustes ja mugavuses.

Uhiuute TNGA-l põhinevate sõidukite puhul peetakse esmatähtsaks kõige rangemaid aktiiv- ja passiivohutusnõudeid. Uus Auris on loodud vastama sõltumatute kokkupõrkekatseprogrammide rangetele standarditele ja pakkuma suuremat ohutust uusima Toyota Safety Sense’i tehnoloogia täiustatud funktsioonide ja süsteemide abil. 

KUJUNDUS

„Meie põhieesmärk uue Aurise puhul oli luua turu kõige jõulisem ja dünaamilisem luukpära, tegemata järeleandmisi salongi kasutamise omadustes,“ selgitab Toyota disainiosakonna juhataja Simon Humphries.

„TNGA võimaldatud madala raskuskeskmega sõiduk jätab külgvaates kerge ja vilka mulje, ent sõiduki taha liikudes muutub arhitektuur tugevaks, laiaks ja madalaks hoiakuks, mis on Euroopa turu seisukohast äärmiselt oluline.“

Uus Auris, mis on oma eelkäijast pikem ja madalam, on märkimisväärselt dünaamilisema kujunduse ja pilkupüüdvama esiosaga.

Üldpikkus kasvas 40 mm võrra, millest kõik neelab endasse pikem teljevahe. Vähetähtis ei ole ka see, et uue luukpära üldkõrgus kahanes umbes 25 mm võrra, samal ajal kui sõiduki kapoti kõrgus on märkimisväärsed 47 mm madalam kui praegusel mudelil. Tulemuseks on voolujoonelisem kuju ja pilkupüüdvam madalam kapott, mis omakorda parandab ohutust, pakkudes juhile selgemat vaatevälja.

Uus stiilne esiosa on Toyota disainipõhimõtete „Under Priority Catamaran“ ja „Keen Look“ edasiarendus. Merekarbi stiilis lamedama kapoti kumera esiserva all on kitsas ülemine iluvõre, mille keskel on Toyota logo ja servades uued täis-LED-esituled koos sisseehitatud päevatuledega.

Suure trapetsikujulise alumise iluvõre raam eendub kapoti esiservast ja ülemisest iluvõrest selgelt jõuliselt ettepoole ning ei ole nii teravatipuline ja vertikaalne nagu varem, mille tulemusena vähenes sõiduki eesmine ülend umbes 20 mm. 

Iluvõre raami küljed vormuvad uue Aurise esinurkade juures katamaraani kere kujuks, rõhutades sõiduki 30 mm suuremat laiust ja laia sportlikku hoiakut.

Iluvõre all jaguneb raam kaheks, et eristada selgelt esispoileri serva, mis paindub äärtes ülespoole, et spoileri ja katamaraani kere vormi vahele tekiks ala, kus paiknevad LED-udutuled. Iluvõre ise on saanud uue kujunduse, mis on ilmekam ja rafineeritum kui klassikaline kärjekujuline viimistlus.

Tagaosa uus kujundus on pealtvaates varasemast ümaram, luues sõiduki esi- ja tagaosa vahel tugevama visuaalse seose. Tagaakna kalde suurendamine umbes 14 kraadi võrra ja jõuline puusaosa tagumise rattakoopa kohal jätavad sõiduki tagaosast kompaktsema mulje, hoolimata tagumise ülendi suurenemisest 20 mm võrra. Mudeli kõigil varustustasemetel kuulub standardvarustusse katusespoiler.

Täis-LED-tagatuledes on ribatuled, mis rõhutavad uue Aurise laia, maad ligi hoidvat rühti. Ning tagumise põrkeraua kujundus meenutab esiosa kujundust „Under Priority Catamaran“; selle peenikesel alumisel serval on kaks kroomehist.

Uue Aurise dünaamilist kujundust rõhutab veelgi lisavarustusse kuuluv kahetooniline värvigamma, mis ühendab kerevärvi ning katuse ja aknapiilarite musta värvi viimistluse.

UUS AYGO 

Uue Toyota AYGO maailma esmaesitlus toimub 2018. aasta Genfi autonäitusel. Mudeli ainulaadse identiteedi ja silmapaistva positsiooni tugevdamisel tiheda konkurentsiga A-klassis ei ole Toyota disainerid ja insenerid mitte ainult rõhutanud AYGO nooruslikku ja eripärast ilmet, vaid ka täiustanud selle sõiduomadusi ja juhitavust, et see pakuks veelgi suuremat sõidunaudingut.

KUJUNDUS

Uue AYGO esiosas on säilinud legendaarne X-kujundus, kuid see on muutunud kahemõõtmelisest kujutisest jõuliseks kolmemõõtmeliseks arhitektuuriliseks elemendiks.

Esiosa uus omapärane kujundus hõlmab uuenduskuuri läbinud, „Keen Looki“ stiilis esitulesid koos sisseehitatud päevatuledega, mis veelgi rõhutavad AYGO pilkupüüdvat esmamuljet. 

Küljelt vaadatuna on esiosa kolmemõõtmelisem vorm kombineeritud tagatulede uue kujunduse saanud välimiste laternaklaasidega, mis ühendavad visuaalselt esi- ja tagaosa, jättes mulje edasiliikumisest ja suuremast võimsusest.

Tagaosas annavad uued LED-päevatulede ribatuled AYGOLE rafineeritud ilme ja mudel on tänu neile kohe äratuntav. Ainulaadne valgusstiil loob ettekujutuse kompaktsest salongist põrkeraua laiema alumise osa kohal, et rõhutada tagaosa laiust ja sõiduki stabiilsust.

Uut välimust täiendavad kaks uut kerevärvi – Magenta ja Blue –, mis tugevdavad uue AYGO esmaklassilist välisilmet.

VARUSTUSTASEMED

Uue AYGO varustustasemeid on edasi arendatud, et meeldida veelgi rohkematele inimestele. Igal varustustasemel on ainulaadsed disainielemendid, mille tunneb hõlpsalt ära esipõrkeraua lahenduse, spetsiaalsete valuvelgede ja salongiviimistluse järgi. 

Alates põhivarustustasemest x kuni keskmise varustustasemeni x-play ja kõrge varustustasemeni x-clusiv on iga varustustaset kohandatud nii, et see vastaks eri sihtrühmade maitsele ja vajadustele.

x-play on uue AYGO varustustasemete strateegia keskmes. Sel on mitu lisavarustust, mis võimaldavad klientidel kohandada oma autot isikliku maitse järgi. x-play erakordset väärtust pakkuv rikkalik standardvarustus sisaldab selliseid mugavusfunktsioone nagu kliimaseade, LED-päevatuled ja LED-tagatuled.

Uus kõrge varustustase x-clusiv tugineb x-play standardvarustusele ning selle juurde kuuluvad eripärane kahetooniline värvigamma kolme värvivalikuga, ainulaadsed topeltkodaratega 15-tollised valuveljed, osalise nahkviimistlusega istmed, automaatne kliimaseade, nutikas sisenemissüsteem ja ohutussüsteem Toyota Safety Sense. 

Lisaks värskendavad AYGO mudelivalikut korrapäraselt kaks erimudelit: x-cite ja x-trend.

SÕIDUDÜNAAMIKA

Uue AYGO sõiduomadusi on täiustatud ja sõidudünaamikat parandatud ning samal ajal on säilinud oma klassi väikseim kütusekulu. Peale selle on tunduvalt vähenenud müra, vibratsioon ning jäikus, mis tagab suurema mugavuse salongis.

Toyota auhinnaline 998 cm3 kolme silindri, 12 klapi ja kahe ülanukkvõlliga VVT-i mootor vastab nüüd Euro 6.2 nõuetele. Seda on parandatud ning see tagab võimsuse ja kütusekulu ideaalse tasakaalu pöördemomendi suurendamisega mootori madalamatel pööretel, et pakkuda veelgi paremat sõiduelamust linnaliikluses.

Sellele toob kasu uus kahe kütusepihustiga süsteem, suurem surveaste, palju uusi väikese hõõrdeteguriga osi, jahutatud heitgaaside tagastussüsteem (EGR) ja täiustatud tasakaalustusvõll, mis vähendab vibratsiooni tühikäigul.

Mootori võimsus on nüüd 53 kW (72 DIN hj) pööretel 6000 p/min ja pöördemoment 93 Nm pööretel 4400 p/min. Uus AYGO kiirendab 0–100 km/h 13,8 sekundiga ja edasi tippkiiruseni 160 km/h.

Standardmudeli kütusekulu on vähenenud 4,1 liitrilt 3,9 liitrini 100 km kohta (uus Euroopa sõidutsükkel), mille tulemusena on CO2 heitkogus vaid 90 g/km (vähenemine 5 g/km). 

Uue tüübikinnitusprotseduuri kohaselt oli standardmudelite CO2 heitkogus 93 g/km.

Lisaks nendele mootori tööomaduste ja säästlikkuse täiustustele on muudetud uue AYGO vedrustusseadistust ning uuendatud roolitarkvara, mis võimaldab sõidukil kiiresti ja täpselt reageerida juhi käitumisele veelgi suurema nobeduse ja linnasõidunaudingu tagamiseks.

Lõpetuseks, armatuurile, A-piilaritele, ustele ja tagatekile lisatud tihendus- ja summutusmaterjalid on vähendanud salongis märkimisväärselt müra, vibratsiooni ning jäikust kogu mootoripöörete vahemikus.

TOYOTA SAFETY SENSE

Toyota Safety Sense koondab aktiivohutustehnoloogiaid, mis aitavad mitmesugustes liiklusolukordades kokkupõrkeid ennetada või leevendada.

Kiirusel umbes 10–80 km/h tuvastab kokkupõrke ennetussüsteem (PCS)  teised eesliikuvad sõidukid ja vähendab neile tagant otsasõidu ohtu. Kokkupõrkeohu korral annab see juhile heliliselt ja visuaalselt märku pidurdamiseks. 

Samuti valmistab PCS pidurisüsteemi ette lisapidurdusjõu rakendamiseks, kui juht vajutab piduripedaali. Kui juht ei reageeri õigel ajal, rakendab süsteem automaatselt pidurid, vähendades kiirust umbes kiiruseni 30 km/h  või peatab sõiduki täielikult, et vältida kokkupõrget või leevendada löögijõudu.

Sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem (LDA) jälgib teekattemärgiseid ning aitab vältida õnnetusi ja laupkokkupõrkeid, mida põhjustab sõidurajalt lahkumine. Kui sõiduk hakkab sõidurajalt suunatuld näitamata kõrvale kalduma, edastab LDA juhile nii helilise kui ka visuaalse märguande.

Üles
väike.jpg