Uhiuus Hyundai KONA

15.06.2017

Sina sõidad sellega. Sina muudad selle eriliseks: uhiuus Hyundai KONA

  • Uhiuus KONA toetub Hyundai Motori maasturite usaldusväärsusele, kasutades kaubamärgi veetluse tõstmiseks, uute klientideni jõudmiseks ning 2021. aastaks Euroopas juhtivaks Aasia päritoluga autoettevõtteks saamiseks edumeelset lähenemist.
  • Uhiuus KONA paistab silma elegantse, eristuva disainiga: täis-LED-esituled, kahevärviline katus ja kümme erilist kerevärvi, mille vahel valida. 
  • Värvilised tepingud istmetel ja roolil ning heledad triibud ventilatsiooniavade ümber muudavad KONA sisemuse teiseks nahaks, mis kaitseb oma omanikku tõrgeteta 
  • KONA on tõeline nelikveo, 7DCT ja Hyundai uusimate jõuülekannetega maastur: saadaval on nii turboülelaaduriga bensiinimootorid kui ka uusima põlvkonna diiseltehnoloogia 
  • Uus – ja Hyundai esimene – kombineeritud esiklaasiekraan oma klassi parima eredusega näitab vajalikku teavet sõidu kohta otse juhi nägemisvälja 
  • Audio kuvamine, mis on veel üks Hyundai esimesi, pakub ühendusi, mis lasevad sõitjail kasutada seitsmetollisel ekraanil Apple CarPlay ja Android Auto funktsioone
  • Uus tipptasemega helisüsteem Krellilt toob oma kaheksa kõlari ja võimendiga kõigi sõitjateni kontserdisaali kvaliteediga helid
  • KONA pakub mitmeid aktiivseid turvameetmeid, sealhulgas autonoomset hädapidurdust, mis tuvastab jalakäijaid

„Uhiuus KONA ei ole vaid järjekordne Hyundai Motori maastur, see on oluline verstapost meie teekonnal, saamaks 2021. aastaks Euroopas juhtivaks Aasia päritoluga autotootjaks,“ ütles Thomas A. Schmid, Hyundai Motori Euroopa esinduse tegevjuht. „Oma tõeliste maasturigeenide, edumeelse disaini ja esmaklassiliste funktsioonidega peegeldab KONA tänapäevaste klientide elustiili, muutes kaubamärgi veetlevamaks ja tõmmates ligi uusi kliente.“ 

Hyundai Motor laiendab oma maasturite valikut uuendusliku lähenemisega

Alates Santa Fe väljatulekust 2001. aastal on Hyundai Motor müünud Euroopas enam kui 1,4 miljonit maasturit ja saanud selles segmendis tunnustatud kaubamärgiks. Tucson on Euroopas kõige kiiremini müüdav Hyundai maastur, mida on alates 2015. aastal väljatulekust müüdud enam kui 200 000 tükki. Nüüd laiendab Hyundai Motor oma maasturite perekonda, kuhu juba kuuluvad Grand Santa Fe, Santa Fe ja Tucson, nelja autoni, sisenedes sellega maasturite B-segmenti. Uhiuus KONA on tõeline julge ja uuendusliku disainiga maastur, millel on ka esmaklassilised funktsioonid, hea ühenduvus ja uusimad ohutustehnoloogiad. See väljendab moodsate linnaelanike elustiili ning laseb sul enesekindlalt näidata, kes sa oled: Sina sõidad sellega, sina muudad selle eriliseks.

Uhiuus Hyundai KONA on Hyundai Motor Europe'ile oluline teetähis, mis viib neid edasi eesmärgini saada 2021. aastaks Euroopas juhtivaks Aasia päritoluga autotootjaks, tulles välja 30 uue mudeli ja nende variatsioonidega. 

Stiilne, konkreetne välimus

Uhiuue KONA välimus on väljendusrikas ja võimas, võttes omaks Hyundai Motori uue perekonna identiteedi, kaskaadina langeva iluvõre. Uued, kahe projektoriga esituled täiendavad visuaalset efekti: LED-päevatuled asuvad LED-esitulede kohal. Eesotsas asuvad eraldatud tuled annavad oma elegantsete, selgete joontega edasi enesekindlat, edumeelset välimust. Selgejooneline esi- ja tagaots on veelgi rõhutatud auto laiusega ja selle volüümika, agressiivse keredisainiga. KONA kahevärviline katus ja kümme iselaadset kerevärvi pakuvad peaaegu igaühe stiili jaoks sobiva kombinatsiooni.

Elegantselt kujundatud sisemus

Salongis hakkavad silma armatuurlaua siledad pinnad, mis muudavad selle meeleliselt kauniks ja peeneks, ning tumedaks värvitud osad esindavad tehnoloogilist ja jõulist poolt. Seda täiendavad märkimisväärne ruumikus ja nähtavus. Peene salongi kujundamise juurde käinud täiustamist ja tähelepanu detailidele on näha aktsentvärvide ja sobituvate istme- ja roolitepingute valikust. 

Nüüdisaegsed jõuülekanded ja nelikvedu

KONA laseb juba algusest peale valida kahe turboülelaaduriga väiksemahulise bensiinimootori jõuülekande vahel, millel on suur pöördemoment madalatel pööretel ja mis on kütusesäästlikud: standardne 1,0-liitrine T-GDI 6-käigulise manuaalkäigukastiga (MT) ja 120 PS (88 kW) mootor (kombineeritud kütusekulu (esialgne sihtväärtus): 5,3 l/100 km; CO2 kombineeritud (esialgne sihtväärtus): 119 g/km*) ja võimas 1,6-liitrine T-GDI 177 PS (130 kW) mootor, Hyundai enda loodud 7-käigulise topeltsiduriga käigukasti (7DCT) ja nelikveoga (kombineeritud kütusekulu (esialgne sihtväärtus) 7,3 l/100 km; CO2 kombineeritud (esialgne sihtväärtus): 169 g/km*). KONA lisavarustuses olev nelikvedu aitab juhte ükskõik millises liiklusolukorras ning kuni 50% pöördemomendist läheb tagaratastele, nt lumel, kruusal ja muidugi ka tavalistel teedel. 2018. aasta suvel tuleb Hyundai välja oma uue põlvkonna KONA 1,6-liitriste diiselmootori jõuülekannetega, mis on saadaval ka 6-käigulise käigukasti ja Hyundai tõhusa, kiirelt reageeriva 7DCT-ga, millel on lisavarustuses nelikvedu. 

Esiklaasiekraan ja erinevad ühenduvused

Hyundai kasutab KONA puhul esmakordselt esiklaasiekraani, mis kuvab olulise teabe sõidu kohta täpselt juhi nägemisvälja. Oma klassi parim eredus ja kaheksatolline kujutis tagavad ideaalse nähtavuse päevavalguses, lisaks laseb see juhil teele keskendudes seda teavet ka kiiremini töödelda.

Uhiuus KONA on veelgi meeldivam tänu oma paljudele nutiseadmete ühendustele. Lisavarustuses olev kaheksatolline pardaarvuti ühendab kõik navigeerimise, meediakanalite ja ühenduvuse funktsioonid, toetades nii Apple CarPlay kui ka Android Auto funktsioone. Süsteemiga on kaasas seitsmeaastane tasuta liitumine Live-teenustega, mis pakuvad reaalajas uuendatavat infot: ilm, liiklus, kiiruskaamerad ja netiotsingud huviväärsuste jaoks.

KONA puhul on Hyundai esmakordselt kasutanud ka audio kuvamist (Display Audio): sõitjad saavad oma nutitelefoni sisu saata Apple CarPlay ja Android Auto kaudu süsteemi seitsmetollisele ekraanile. Selle funktsiooniga saavad nad kasutada telefoni sisseehitatud navigeerimisvõimalusi, teha kõnesid, dikteerida sõnumeid või kuulata oma lemmikmuusikat. Algtaseme klientidele tagab süsteem kättesaadavama ühenduvuse.

Lisavarustuses on juhtmevaba induktiivne mobiiltelefonide laadimisalus (standardne Qi), mis laseb sõitjail mugavalt liikvel olles oma nutitelefone laadida.

Uusimad ohutusfunktsioonid ja tugev teraskere

Uhiuus KONA on esmajoones loodud aktiivse elustiiliga inimestele, aga lisaks sellele hoolib see tõeliselt oma reisijatest. Ohutusfunktsioonide nimekirjas on Hyundai Motori autonoomne jalakäijaid tuvastav hädapidurdus, pimenurga jälgimissüsteem, tagumise põikisuunalise liikluse hoiatussüsteem, sõidurajal püsimise abisüsteem, juhi tähelepanuhoiatuse süsteem, staatiline valguse murdmine ja nutikad kaugtuled. 

Hyundai Motor on ainus autotootja, kes toodab ise oma sõidukite jaoks terast, ning see annab uhiuuele KONA-le mitmeid eeliseid: tugev, kerge kere, mis muudab sõidu dünaamiliseks ja suurendab sõitjate ohutustaset tänu tugevale terasele, kuumstantsimisele ja 115 meetrile struktuursele liimainele.

Disain

Uhiuus KONA jätkab Hyundai uue kujundusidentiteediga, lisades sellele ka edumeelsuse, et luua subkompaktsete maasturite seas unikaalne pakkumine. Oma tõelise maasturi DNA, edumeelse disaini ja lisafunktsioonidega püüab Hyundai Motor ligi meelitada uusi kliente. 

Välisvarustus

Uhiuue KONA disaini iseloomustavad eristuv suure kontrastsusega poritiiva kate ning meeleliselt kaunid ja jõulised pinnad, aga ka stabiilne ja lai kere.

Esiotsas loob paaris esituledega disain, mis koosneb keresse integreeritud LED-esitulede kohal asetsevatest LED-päevatuledest, unikaalse ja edumeelse välimuse. 

Uhiuue KONA välimus väljendab ka Hyundai Motori uue perekonna identiteeti, esiotsas asuvat kaskaadina langevat iluvõre, mis lisab auto väljendusrikkale ja dünaamilisele välimusele veelgi juurde. 

Auto kompaktsus ja kiirus on veelgi rõhutatud elegantse profiiliga, mille juurde kuuluvad lühikesed tagaülendid ja tiivatüüpi vendrid, mis osutavad edasiliikumisele. Katuseraam täiustab elegantset katusejoont ning edendab aktiivset elustiili, lubades paigaldada näiteks katuseboksi.

Uhiuuel KONA-l on hõbedased matid aktsendid, mis täiustavad selle peent karakterit. Neid aktsente leiab nii udutuledelt kui ka alumistelt õhuvõtuavadelt, aktsendijoon jookseb ka üle külje ja taga põhjakaitsel. Õhkkardinad

mõlemal pool esistanget täiustavad aerodünaamikat, vähendades rattakaare piirkonnas turbulentsi.

Tagapool on näha esiotsa disaini peegeldusi unikaalse ümbritseva katte näol, mille sisse mahuvad nii suuna- kui ka tagurdamistuled ning omalaadsed graafilised elemendid, nende seas ka kitsad LED-tagatuled. Uhiuue KONA tagaspoileri sisse on integreeritud LED-pidurituli.

Tänu oma laiusele (1800 mm) ja madalale kerele (1550 mm) näeb KONA maanteel välja söakas, seda rõhutavad veelgi 18-tollised kahevärvilised valuveljed (rehvi mõõt: 235/45R18). Uhiuus KONA on saadaval ka 17-tolliste valuvelgedega (rehvi mõõt: 215/55R17) ja ka 16-tolliste (rehvi mõõt: 205/60R16) valu- ja terasvelgedega.

See madal ja lai kere toetub veelgi oma 4165 mm pikkusele ja 2600 mm teljevahele.

KONA kahevärviline katus pakub mitmeid kerevärvi kombinatsioone ja personaalseid valikuid peaaegu iga stiili jaoks. Kümmet kerevärvi saab kombineerida kahe katusedisainiga, nii et kokku on kakskümmend värvikombinatsiooni. Katus ja välispeeglid on saadaval toonides Phantom Black ja Dark Knight (tumehall). Kona kerevärvidest on saadaval toonid Phantom Black (must), Chalk White (valge), Lake Silver (hõbedane), Dark Knight (tumehall), Pulse Red (punane), Tangerine Comet (oranž), Acid Yellow (kollane), Blue Lagoon (helesinine), Ceramic Blue (tumesinine) ja Velvet Dune (helehall). 

Sisevarustus

KONA sisekujundus peegeldab välist teemat ja selle alla kuuluvad armatuurlaua siledad reljeefsed pinnad, millele mõjuvad kontrastina tumedaks värvitud osad, mis esindavad tehnoloogilist ja jõulist poolt.  Värvitoon laseb klientidel kujundada omaenda stiili, mis koosneb silmatorkavatest värvidest: oranž, laimiroheline ja punane. Värviaktsendid paiknevad ventilatsiooniavade ümbruses, käigukangi, mootori käivitusnupu ümber, istmete ja rooliratta tepingutes. Kõik sisekujundused tulevad koos musta laega. Laimiroheline ja punane variant on lisaks saadaval värviliste turvavöödega ning ka läikivmustade salongi ukselinkide ja rooli kodaratega. Poolperforeeritud nahast rool muudab KONA stiilse, kõrgkvaliteetse sisekujunduse veelgi paremaks. Autoomanikel on võimalus KONA sisemus vastavalt oma maitsele ümber kujundada, et väljendada oma unikaalset temperamenti ja iseseisvat elustiili.

Lisavarustusse kuuluva kaheksatollise navigeerimise puuteekraani hõljuv variant ühendab armatuurlaual kõik navigeerimise, meedia ja ühenduvuse funktsioonid ning tänu oma ergonoomilisele asetusele laseb autojuhil olla kogu aeg eesoleva liiklusega kursis. Kliima- ja temperatuuriseade on pandud mugavalt keskkonsooli ning seda saab kasutada ketaste abil ilma juhti segamata. 

Uhiuus KONA pakub mitmeid funktsioone reisijate ülima mugavuse tagamiseks. Lisavarustusse kuuluv soojendusega rool tagab soojuse ja mugavuse isegi kõige külmema ilmaga ning nutika võtme ja nupulevajutusega käivitus laseb juhil sõiduki lihtsa nupulevajutusega käima panna ja välja lülitada. KONA elektrilistel esiistmetel on 8-astmeline reguleerimine ja 2-astmeline nimmepiirkonna tugi, mis tagab erinevate kehadega reisijatele optimeeritud istumisasendid. Lisaks on esiistmetel 3-astmelised ventilatsiooni ja 3-astmelised soojendussüsteemid, mis tagavad mugava sõidu iga ilmaga.

Uhiuues KONA-s on rohkelt ruumi nii sõitjate kui ka nende pagasi jaoks. Hoiualused ja uste sees asuvad hoidikud 1,5-liitristele pudelitele tagavad maksimaalse mugavuse. KONA pakub esiistmel ohtralt jalaruumi, lausa 1054 mm, ja taga istujatel on ruumi 880 mm. Pagasiruumi suurus on kokku 361 liitrit (VDA 211), pakkudes igapäevavajadusteks paindlikkust. Tänu kokkupandavatele tagaistmetele (60 : 40) saavad reisijad peale laadida ülemõõdulise pagasi, mis muidu taha ära ei mahuks. Allalastud istmetega KONA pakub nädalalõppudeks ja pikemateks reisideks 1143 liitrit (VDA 214) pagasiruumi.

Sõiduomadused 

Uhiuuel KONA-l on mitmeid väiksemaid turboülelaaduriga mootoreid, mis suurendavad tõhusust ning sõidudünaamikat. Sellest valikust leiab täiusliku variandi iga elustiili jaoks: nii klientidele, kes soovivad sõita mägiteedel, kui ka neile, kes liuglevad läbi kesklinna. Uhiuus KONA on tõeline maastur, mis pakub lisavarustusena nelikvedu ning sujuvalt toimivat ja tõhusat seitsmekäigulist topeltsiduriga käigukasti (7DCT).

Uued väiksemad 1,0 T-GDI ja 1,6 T-GDI bensiinimootorid

Hyundais arendatud väiksem 1,6 T-GDI neljasilindriline turbobensiinimootor võimsusega 177 PS (130 kW) ja pöördemomendiga 265 Nm saab hästi hakkama linnakeskkonnas ega karda ka maapiirkondade seiklusi: 100 km/h jõutakse vaid 7,9 sekundiga. KONA-l on Hyundai Motori hiljuti välja töötatud kompaktne nelikvedu ja sujuva käiguvahetusega 7DCT. 

Veelgi suuremat ökonoomsust otsivad juhid võivad valida 1,0-liitrise T-GDI 3-silindrilise turboülelaaduriga bensiinimootori näitajatega 120 PS (88 kW) ja 172 Nm. Elektrooniliselt kontrollitud piirdeklapiga aktivaator koos turboülelaaduriga suurendavad kütuse tõhusat kasutamist, vähendades pumpamise kadusid ning parandades samas klapi tööd ja pöördemomenti madalatel pööretel. Seadmel on kuue auguga GDI-pihusti, mis on tavapärasest kõrgema rõhu all (200 baari), tagades nii puhta põlemise kui ka suurendades kütuse ökonoomset kasutamist ja vähendades heitgaase. See mootor tuleb koos esiveo ja 6MT-ga.

Uus U 1,6 diisel

Aasta jooksul pärast väljalaskmist lisatakse KONA jõuülekannete hulka hiljuti välja töötatud tõhus 1,6-liitrine neljasilindriline turboülelaaduriga diiselmootor, mis on saadaval kahe võimsusega. Tavaline 115 PS (85 kW) (esialgne) versioon 6MT ja esiveoga. Võimsam diiselversioon on näitajatega 136 PS (100 kW) (esialgne) ja 320 Nm kombineerituna 7DCT-ga ning kas nelikveo või esiveoga.

7-käiguline topeltsiduriga käigukast

Kombineerides automaatse ja manuaalse käigukasti eelised, tutvustas Hyundai Motor 2015. aastal oma esimest 7-käigulist topeltsiduriga käigukasti. 7DCT vähendab kütusekulu ja CO2-heitkoguseid tavalise kuuekäigulise automaatkäigukastiga võrreldes kuni 20% ja samas suureneb kiirendusvõime kuni 10%. 

7DCT koosneb kahest kuivast sidurist ja aktivaatorist kummagi siduri jaoks. Mootori võimsus jaguneb iseseisvalt paaris ja paaritute hammastega hammasajami vahel, nii et juht saab alati panna kõrgema käigu ilma pöördemomendi katkestuseta. Optimeeritud reageerimiseks on paigaldatud mootorajamiga aktivaator ning välised amortisaatorid vähendavad sõidu ajal müra, vibratsiooni ja jäikust.

Koos 7-käigulise topeltsiduriga käigukastiga on uhiuus KONA saadaval kahes versioonis: tavaline ja sport. Sportmudelil on teistmoodi käiguvahetusmuster: enne vahetamist hoitakse hammasrattaid kauem kinni. 

Sõitmine ja juhtimine

Arendusinsenerid on loonud uhiuue KONA niiviisi, et lisaks kiirusele ja nobedusele pakub see head tasakaalu võimsuse ning mugavuse ja juhtimisomaduste vahel. 

KONA 170 mm kliirensiga saavad kliendid lubada endale tõelist maasturikogemust. Selle kõrgendatud iste võimaldab juhile paremat nähtavust ja suurendab sõidumugavust. Samas tagavad maasturi platvormi madaldatud sisepõrand ja optimeeritud tunnel ruumika sisemuse, mis muudab KONA veelgi mitmekülgsemaks. Lisavarustusse kuuluvat nelikvedu täiustab reguleeritav ülekande paigaldusnurk, mis suurendab turbomootori jõudlust.

Madal ja lai KONA püüab pilke ja jätab teel sügava mulje, kuid tänu sellele on ka sõit ja juhtimisomadused paremad: kuju tagab funktsioonid.

Ka uut vedrustussüsteemi on hoolega arendatud. Esiosas paiknev peene geomeetriaga McPhersoni varras tagab konarlikel teedel sujuva ja mugava sõidu, sest põrutus hajutatakse enne, kui see salongi jõuab. 

Kaherattaveolise KONA tagaosas paiknev väändetalaga tagasild pakub tänu oma eriti jäigale torsioonivardale sõidumugavust ja sportlikku tunnetust. Nelikveoga uhiuus KONA tuleb hulkhoob-tagavedrustusega, mis aitab sõitu ja juhtimist optimeerida, maksimeerides kiirete kurvide võtmise ajal stabiilsust alumiste topelthoova tüüpi hulkhoobade abil. Nelikveo täpne veojõu kurvikontroll vähendab alajuhitavust ning suurendab sõiduki nobedust ja stabiilsust, kontrollides veojõudu ja amortiseeruvust, kui kurvide ajal kiirendatakse.

Tugev, kerge kere

Hyundai Motor on ainus autotootja, kes toodab ise oma sõidukite jaoks terast, ning see annab uhiuuele KONA-le mitmeid suuri eeliseid: tugev, kerge kere, mis muudab sõidu dünaamiliseks ja suurendab sõitjate passiivset ohutustaset. Kõrgtugev teras tagab suurima võimaliku jäikuse, samas kui kuumstantsimise laialdane kasutamine ja 115 m struktuurset liimainet suurendavad jäikust ja vähendavad kaalu.

Kompaktsest välisilmest hoolimata on KONA kerestruktuuri ohutustsooni võimalikult palju suurendatud ja rõngakujulise kabiini struktuuriga veelgi edasi arendatud. See kabiin hajutab kokkupõrke korral energiat mitmes suunas ja vähendab nii mõju sõitjatele. Mitmetasemeline struktuur hajutab samuti kokkupõrke energiat ja tagab optimaalse passiivse ohutuse.

Ühendatud ja hooliv

Uhiuus Kona pakub klientidele täiustatud ühenduvust, millega saab sujuvalt liita oma nutitelefoni ja mis muudab tegutsemise sõidu ajal intuitiivsemaks ja ohutumaks. Kliendid saavad valida kolme süsteemi vahel. Standardne audiosüsteem viietollise ühevärvilise TFT-ekraani, raadio, Bluetoothi ühenduvuse, AUX-sisendi ja USB-ühendusega. Kuvaga audiosüsteem seitsmetollise mahtuvusliku värvilise LCD-puuteekraaniga, millesse on integreeritud tahavaatekaamera dünaamiliste juhistega, Bluetoothi ühenduvus, Apple Car Play ja Android Auto või mõni muu variant; kaheksatolline navigeerimissüsteem koos dünaamiliste juhistega tahavaatekaamera, Bluetoothi ühenduvuse, Apple CarPlay, Android Auto, 7-aastase LIVE-teenuste tellimuse, 3D-kaartide ja eluaegse MapcarTM-iga**. Lisaks on sellel keskne infoekraan, mis asub armatuurlaual kahe näidiku vahel ja on saadaval nii 3,5-tollise ühevärvilise TFT LCD-ekraanina (standardne) kui ka 4,2-tollise värvilise TFT-ekraanina (lisavarustus).

Kättesaadav ühenduvus läbi Display Audio

Hyundai on esmakordselt kasutusele võtnud Display Audio ja pakub niiviisi klientidele kättesaadavat ühenduvust läbi seitsmetollise kõrgeresolutsioonilise värvilise LCD-puuteekraani, millega saab nii Apple CarPlay kui ka Android Auto kaudu ühendada nutitelefone. See laseb reisijatel kasutada oma nutitelefonide navigeerimisvõimalusi, ilma et oleks vaja autosse sisseehitatud navigeerimissüsteemi. Kasutajad saavad teha ka kõnesid, dikteerida sõnumeid või kuulata oma lemmikmuusikat. Lisaks on Display Audiol sisseehitatud tahavaatekaamera, mis pakub dünaamilisi juhiseid.

8-tolline navigatsioonisüsteem pakub kõike, mida vajad

Uhiuue KONA lisavarustusse kuuluvasse kaheksatollisesse meelelahutussüsteemi on koondatud kõik navigeerimis- meedia- ja ühenduvusfunktsioonid, lubades juhtidel alati eesolevat liiklust jälgida. See ühildub nii Apple CarPlay kui ka Android Autoga ning võimaldab kasutajatel ühendada sellega omi seadmeid, et edastada ja juhtida muusikat või kasutada telefoni- ja navigeerimisfunktsioone otse ekraanil. Süsteemiga on kaasas ka seitsmeaastane tasuta liitumine Live-teenustega, mis pakuvad reaalajas uuendatavat infot: ilm, liiklus, kiiruskaamerad ja lisaks netiotsingud huviväärsuste jaoks. Navigeerimissüsteemil on ka 3D-kaardid ja Hyundai Motori unikaalne Lifetime MapcareTM**, millega on kaasas tasuta iga-aastane kaart ja tarkvarauuendused. Sõiduki juhtimise hõlbustamiseks on süsteemil tahavaatekaamera koos dünaamiliste juhistega.

Juhtmevaba induktiivne laadimine 

Sõitjate telefonide laetuse tagamiseks pakub KONA mobiiltelefonidele juhtmevaba induktiivset laadimisalust (standardne Qi). Telefoni laadimisolekut näeb ülaloleva väikse indikaatorlambi pealt. Et telefon kogemata autosse ei ununeks, kuvab armatuurlaua keskmine ekraan autot välja lülitades meeldetuletuse.

Lisaks on KONA standardvarustuses USB-sisend ja AUX-pesa.

Esiklaasiekraan klassi parima eredusega

Hyundai kasutab KONA puhul esmakordselt kombineeritud esiklaasiekraani, mis kuvab olulise sõiduteabe täpselt juhi nägemisvälja. Nii saab juht teele keskendudes teavet samal ajal kiiremini töödelda.

Kaheksatolline kujutis projitseeritakse kahe meetri kaugusele ning tänu oma klassi parimale eredusele (enam kui 10 000 kandelat ruutmeetri kohta) on see ideaalselt nähtav erinevates valgustingimustes. Esiklaasiekraani nurka ja kõrgust saab optimaalse nähtavuse tagamiseks reguleerida. Kuva saab aktiveerida nupust rooli kõrval. Nuppu vajutades tuleb see vertikaalselt välja ja kaob uuesti armatuurlaua sisse, kui seda ei kasutata. Sõitmise ajal toetab esiklaasiekraan ohutut sõitmist, kuvades teavet kiiruse, navigeerimiskäskude ja kütusetaseme kohta, aga ka ohutusega seotud hoiatusi abisüsteemidest, nagu näiteks autonoomne hädapidurdus, sõidurajal püsimise abisüsteem ja pimenurga jälgimissüsteem. Kuvatakse ka teavet helirežiimi ja raadio kohta.

Kõrgekvaliteediline Krelli helisüsteem

Tänapäeva klientidele meeldib autos kuulata oma lemmikmuusikat. Seepärast pakubki KONA kõrgekvaliteedilist Krelli helisüsteemi. Süsteemi kuulub kaheksa kõlarit, sealhulgas kaks 20 mm kõrgsageduskõlarit, neli 160 mm bassikõlarit, üks 100 mm keskkõlar ja 200 mm bassikõlar. Kaheksa kanaliga võimendi tagab igale kanalile 45 vatti, et maksimeerida autos helikogemust.

Kõrgeim aktiivne ohutustase

Uhiuuel KONA-l on uusimad aktiivsed ohutusfunktsioonid, mis vastavad kõrgeimatele Euroopa ohutusstandarditele: autonoomne jalakäijaid tuvastav hädapidurdus, sõidurajal püsimise abi (standardne), kaugtule automaatlülituse süsteem, juhi tähelepanuhoiatuse süsteem (standardne), pimenurga jälgimissüsteem ja tagumise põikisuunalise liikluse hoiatussüsteem.

Autonoomne hädapidurdus jalakäijate tuvastusega

Uhiuuel KONA-l on autonoomne hädapidurdus koos jalakäija tuvastusega: uuenduslik aktiivne ohutusfunktsioon, mis hoiatab juhte hädaolukordadest, pidurdades vajadusel autonoomselt. Autonoomne hädapidurdus kasutab esiradarit ja kaameraandureid ning toimib kolmes etapis. Esmalt hoiatab see juhti visuaalselt ja heliga, kontrollib pidurit vastavalt kokkupõrkeohu suurusele ja rakendab maksimaalset pidurdusjõudu, et kokkupõrget vältida või kahjustusi minimeerida, kui kokkupõrget vältida ei saa. Süsteem aktiveeritakse, kui auto ees tuvastatakse sõiduk või jalakäija, ja see toimib alates kiirusest 8 km/h. 

Sõidurajal püsimise abisüsteem (LKAS) (standard)

Sõidurajal püsimise abisüsteem (LKAS) hoiatab juhti ohtlikest manöövritest kiirusel üle 60 km/h, tuvastades auto paiknemist teel. Enne kui auto ületab sõiduteel valged, hallid ja sinised jooned ning ka Botti täpid, annab see häiret ja hoiatab juhti heliga ja visuaalselt, enne kui korrigeerib rooliasendit, et juhtida auto tagasi ohutusse kohta.

Kaugtule automaatlülituse süsteem (HBA)

Automaatses režiimis tuvastab kaugtule automaatlülituse süsteem (HBA) öösel nii vastutulevaid autosid kui ka samal rajal eessõitvaid autosid ja lülitub vajadusel lähituledele, vähendades nii teiste juhtide pimestamist. Kui teisi sõidukeid ei tuvastata, aktiveerib süsteem automaatselt kaugtuled. 

Juhi tähelepanuhoiatuse süsteem (DAA) (standard)

Juhi tähelepanuhoiatuse süsteem (DAA) viib ohutuse ja mugavuse täiesti uuele tasandile, jälgides ja analüüsides pidevalt sõitmismustreid ning kogudes andmeid pöördenurga, pöördemomendi ja sõiduki asukoha kohta sõidurajal. Kui tuvastatakse väsimuse / tähelepanu kõrvalekaldumise muster, tõmbab juhi tähelepanuhoiatuse süsteem (DAA) juhi tähelepanu kuuldava hoiatuse ja teatega, mis soovitab puhata. Süsteem toimib kiirustel 60 kuni 180 km/h.

Pimenurga jälgimissüsteem (BSD)

Ka pimenurga jälgimissüsteem (BSD) kasutab radarit ja jälgib tagumisi nurki. Kui tuvastatakse teine sõiduk, ilmub välispeeglitele visuaalne hoiatus. Kui juht seejärel aktiveerib suunatulesignaali, edastatakse kuuldav signaal. See toimib ka rida vahetades, kui tuvastatakse teine sõiduk.

Tagumise põikisuunalise liikluse hoiatussüsteem (RCTA)

Tagumise nurga radari abil vähendab tagumise põikisuunalise liikluse hoiatussüsteem (RCTA) kokkupõrkeohtu lähenevate sõidukitega, kui tagurdatakse välja kitsastest aladest, kus on halb nähtavus. Radariga skaneeritakse 180-kraadist ala sõiduki taga, et tuvastada lähenevat põikisuunalist liiklust; RCTA hoiatab juhti visuaalselt ja helisignaaliga.

Kõrgeim passiivne ohutus

Uhiuue KONA kõrgtugeva terasega tagatud ülim jäikus, suur löögienergia neeldumine ja minimaalne deformatsioon kaitsevad sõitjaid kokkupõrke korral. 

Tänu suuremale kuumstantsitud piirkonnale ja kõrgtugevast terasest valmistatud rõngakujulisele kabiinistruktuurile on ohutustsooni suurendatud, et tagada parim kokkupõrkekindlus. Kabiini mitmetasemeline struktuur hajutab kokkupõrke korral energiat mitmes suunas ja vähendab kokkupõrkejõudu. 

Kona salongi ümbritseb kokku kuus turvapatja (kaks ees, kaks külgedel ning kaks turvakardinat piki esimest ja teist rida, et kaitsta nii juhti kui ka kaassõitjaid).

* Esialgne eesmärgiks seatud kütusesäästlikkus ja CO2-heitkogused, ootab tüübikinnitust.

** Eluaegne MapCare™ on kaubanduslik mõiste Hyundai MapCare™-i programmiga liitumiseks, millega saavad abikõlblikud sõidukid kaasa iga-aastased kaardiuuendused vähemalt kümneks aastaks pärast mudeli tootmise lõpetamist.

Üles