Uus lipulaev: Opel Insignia Grand Sporti hinnad algavad 19 200 eurost

06.03.2017

  • Sama raha eest rohkem: Insignia Grand Sport pakub suurepärast hinna ja kvaliteedi suhet.
  • Tõeliselt mahukas: universaalkerega Insignia Sports Toureri hinnad algavad 20 300 eurost
  • Uhiuus: oluliselt kergem ja nobedam, nutika ruumikasutusega ja uue põlvkonna jõuallikatega
  • Äärmiselt tõhus: suure töömahuga mootorid on WLTP katsetsüklis 3 – 10% säästlikumad
  • Madalam hõõrdumine: uue disainiga kuuekäigulised manuaal- ja kaheksakäigulised automaatkäigukastid
  • Müük algab: 5-ukselise luukpära ja universaali tellimusi hakatakse võtma vastu 7. märtsist.

Rüsselsheim.  7. märtsist saab Opeli uut lipulaeva tellima hakata: Grand Sport sedaani hinnad algavad 19 200 eurost ja universaalkerega Sports Toureri hinnad 20 300 eurost. Uue põlvkonna Insignia on lihtsalt vastupandamatu: uustulnukas ei paista silma mitte ainult oma elegantselt sportliku kerekuju ja erakordse aerodünaamika (kupee-stiilis viieukselise mudeli CD näitaja on vaid 0,26), vaid ka rohkete tehnoloogiliste uuenduste poolest. Uus Insignia on nobedam ja avaram ning kujutab endast suurepärast hinna ja kvaliteedi suhet, olles tugevaks konkurendiks isegi premium-brändide mudelitele. Uue Insignia standardvarustusse kuulub otsasõiduohu hoiatus koos jalakäija tuvastusega, automaatne hädapidurdus, sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatus, sõidurajal püsimise abiline koos rooli automaatse korrigeerimisega ja pikivahehoiatusega – pikk loetelu juhiabisüsteeme, mis parandavad oluliselt turvalisust. Lisaks on isegi baastaseme versioonides puuteekraan ja iga uue Insignia varustusse kuulub võtmeta avamise ja käivitamise süsteem.

Teise põlvkonna Insignia põhineb täiesti uuel konstruktsioonil. Uus Grand Sport sedaan kaalub eelmisest versioonist kuni 175 kg vähem ning uus mahukas Sports Tourer universaal eelmisest versioonist kuni 200 kg vähem. Oluliselt kergem kaal ja uus ülitäpse tööga roolisüsteem tagavad ka parema sõidudünaamika. Lisaks pakub Opeli uhiuus lipulaev laias valikus ülitõhusaid mootoreid ja vähendatud hõõrdumisega käigukaste, mis on loodud eesmärgiga parandada efektiivsust ja vähendada kütusekulu. Vastavalt ülemaailmsele kergsõidukite ühtlustatud katsemenetlusele (WLTP) on Grand Sporti põhimootorite (1,5-liitrine turbobensiinimootor ja 1,6 CDTI diiselmootor) kütusekulu eelmiste versioonide samade mootoritega võrreldes 3 – 10 % madalam.

Opel teatas juba 2015. aasta detsembris, et tulevaste mudelite kütusekulu näitajad vastavad WLTP katsetsüklile. WLTP katsetsükkel on alates 2017. aasta sügisest õiguslikult siduv ja võrreldes hetkel rakendatava NEDC tsükliga paremini kooskõlas reaalse juhtimiskäitumisega. Opel tegi algust juba uue Astraga ja hakkas 2016. aasta juunist avaldama lisaks ametlikele NEDC tsükli andmetele ka WLTP katsetsüklis saadud CO2 saaste ja kütusekulu andmeid. See annab Opeli kliendile realistlikuma info tema auto igapäevase kütusekulu kohta. Selliste mainekate väljaannete nagu Itaalia ajakiri Quattroruote poolt läbi viidud testid näidavad, et Opeli poolt vastavalt WLTP katsetsüklile saadud andmed on väga lähedal kütusekulule reaalsetes sõidutingimustes.

Uued bensiini- ja diiselmootorid on saadaval kohe

Uue Opel Insignia Grand Sporti mootorivalik algab uue ja ülitõhusa kahe võimsusega pakutava 1,5-liitrise turbobensiinimootoriga. Baastaseme mootoril on võimsust 104 kW/140 hj (Grand Sporti NEDC tsükli kütusekulu : linnas 7,3 l/100 km, maanteel 4,7 l/100 km, kombineeritud 5,7 l/100 km; CO2 saaste 129 g/km) ja pöördemoment tervelt 250 Nm pöörete vahemikus 2000 - 4100 p/min. Võimsamal 122 kW/165 hj versioonil (Grand Sporti NEDC kütusekulu: linnas 7,0 l/100 km, maanteel 4,9 l/100 km, kombineeritud 5,7 l/100 km; CO2 saaste 130 g/km) on olemas kõik vajalik, et olla Insignia-pere enimmüüdud bensiinimootor. Eelmise versiooni juba äärmiselt tõhusa 1,6-liitrise turbomootoriga (125 kW/170 hj) võrreldes on uue mootori kütusekulu vastavalt WLTP katsetsüklile keskmiselt veel 3 % madalam. 1,5-liitrine üleni alumiiniumist otsesissepritsega turbomootor on Opeli ülimoodsate kolme- ja neljasilindriliste väikeste bensiinimootorite seas kõige suurema töömahuga. Uus 1,5-liitrine kõrgtehnoloogiline neljasilindriline mootor avaldab muljet ka oma hea reaktsiooni ja suure pöördemomendiga igas olukorras – need ongi uute mootorite kaks põhiomadust.

Veel üheks kõrghetkeks on uue Insignia tippklassi bensiinimootor. 2,0-liitrisel turbomootoril on võimsust 191 kW/260 hj ja maksimaalseks pöördemomendiks on 400 Nm pöörete vahemikus 3000 - 4000 p/min (Grand Sporti NEDC kütusekulu : linnas 11,5 l/100 km, maanteel 7,0 l/100 km, kombineeritud 8,6 l/100 km; CO2 saaste 197 g/km). 2,0-liitrise neljasilindrilise mootori juurde kuulub täiesti uus ülisujuva käiguvahetusega kaheksakäiguline automaatkäigukast ning antud segmendis unikaalne pöördemomendi juhtimisega nelikveosüsteem. Selles kõrgtehnoloogilises nelikveosüsteemis asendavad tavalist tagadiferentsiaali kaks mitmekettalist sidurit, mis suunavad hetkega igale rattale täpselt vajaliku pöördemomendi olenevalt sõidusituatsioonist.  

Käigukastide valikut täiendab uus kuuekäiguline manuaal, mis on saadaval 1,6-liitriste diiselmootoritega, millel on võimsust 81 kW/110 hj (Grand Sporti NEDC tsükli kütusekulu: linnas 4,6 l/100 km, maanteel 3,6 l/100 km, kombineeritud 4,0 l/100 km; CO2 saaste 105 g/km) või 100 kW/136 hj (Grand Sporti NEDC tsükli kütusekulu: linnas 5,1 l/100 km, maanteel 3,9 l/100 km, kombineeritud 4,3 l/100 km; CO2 saaste 114 g/km). Madala hõõrdumisega manuaalkäigukasti ja 81 kW/110 hj 1,6 CDTI mootori uudne kombinatsioon võimaldab WLTP katsetsüklis eelmise mudeliga võrreldes keskmiselt 10% kütust kokku hoida.

Lisaks toob Opel turule 2,0-liitrise diiselmootori võimsusega 125 kW/170 hj (Grand Sporti NEDC tsükli kütusekulu: linnas 6,7 l/100 km, maanteel 4,3 l/100 km, kombineeritud 5,2 l/100 km; CO2 saaste 136 g/km).

5-ukselise luukpära ja universaali tellimusi hakatakse võtma vastu 7. märtsist.

Lisaks hakkavad kõikide Opeli Insignia mudelite kütusekulu andmed põhinema tulevikus kehtima hakkaval WLTP katsetsüklil ja need avaldatakse aasta esimeses pooles Opeli kodulehel www.opel.ee

Üles