Rehvivahetus ja rehvitööd

Kuumakse/1tk
5,60€

Hankook

Hankook Ventus Prime3
K125 91H 205/55R16

56 €

Kuumakse/1tk
6,80€

Continental

Continental
EcoContact 5 88H
68 €

Kuumakse/1tk
9,10€

Dunlop

Goodyear Efficientgrip
205/60R16 92H

91 €

Kuumakse/1tk
15,30 €

Dunlop

Dunlop Grandtrek AT20
265/65R17 112S
153 €

Kuumakse/1tk
16,10€

Goodyear

Goodyear Efficientgrip
SUV 235/55R18 100v
161 €

Vaata kõiki pakkumisi

Rehviekspert Timo Hallist annab nõu

Rehviekspert annab nõu

Kaks korda aastas rehvivahetuse hooajal tuleb igal autoomanikul juurelda küsimuse üle, kas leida autole uued rehvid või sobivad veel ka olemasolevad. Rehvivaliku kirjus virvarris on erineva hinna, kvaliteedi, mõõdu ja omadustega rehve igale autojuhile ja igale autole. Kuidas neil vahet teha ja leida just enda autole sobivad? Kas eelistada naast- või lamellrehve?

Amserv Järve lao  juhataja Timo Hallist tutvustab lühidalt rehvide erinevusi ning annab nõu, kuidas leida just enda sõidustiilile, eelistustele ja autole sobivaimad rehvid.

Keskklassi rehvid
30–200€

Soodsa hinnaga rehvide soetamist tasub kaaluda neil, kes kasutavad autot kuni 10 000 km läbisõiduks aastas ning pigem väikese liiklusega teedel. Erinevus Premium klassi rehvidega seisneb sõidumugavuses ja müratasemes.

Edasi »

Premium klassi rehvid
70–350€

Premium klassi rehvid on kvaliteetsed ja nende valik lai. Selle klassi rehvid sobivad ideaalselt just neile juhtidele, kes läbivad autoga iga päev nii lühikesi kui ka pikki vahemaid ja puutuvad kokku tiheda liiklusega nii linnas kui ka maanteel. Auto tunnetus ja juhitavus erinevates ilmastikuoludes ning ootamatutes olukordades on võrreldes kesklassi rehvidega parem, aidates kaasa sõidu ohutuse ja turvalisuse tagamisele.

Edasi »

Tippklassi rehvid
200-500€

Tippklassi kuuluvaid rehve (UHP - High Performance) eelistavad juhid, kes hindavad kõrgelt tippklassi sõidumugavust, maksimaalset haarduvust teekattega, madalat mürataset salongis ja kindlustunnet äärmuslikes liiklusolukordades.

Edasi »

Miks täita rehve lämmastikuga?

Õhu põhikomponentideks on hapnik (21%) ja lämmastik (78%). Õhuga täidetud rehvides langeb külmade ilmade saabudes rõhk oluliselt ning rehvid näivad pooltühjana. Suvel tekib aga vastupidine probleem - palava ilmaga punduvad rehvid liiga suure rõhu tõttu.



Lämmastik on inertne gaas, millel on suurem molekulaarne struktuur, kui hapnikul. Tavalisel temperatuuril on lämmastik värvitu, lõhnatu ja maitsetu gaas. Lämmastik ei ole toksiline ja on keemiliselt inertne (näitab väga madalat reaktiivsust madalatel temperatuuridel). Lämmastik pole plahvatusohtlik ja sel on võime suruda maha põlemisprotsesse.



Rehvitootja Bridgestone on kindlaks teinud, et õhuga täidetud rehvid kaotavad umbes 0,2 baari rõhku ühes kuus, kuid lämmastikuga täidetult vaid 0,05 baari, ehk neli korda vähem. Rehvide täitmisel on ideaalne lämmastiku sisaldus 95%. Liiga madala või kõrge rehvirõhu tõttu muutub rehvi haakumise pind teekattega väiksemaks, ja auto muutub halvemini juhitavaks. Rehvide temperatuur tõuseb ja ning rehvid kuluvad kiiremini. Väga laialdaselt on rehvide lämmastikuga täitmine kasutusel lennukitel, vormel F1 sarjas jne.

Rehvide täitmisel lämmastikuga on mitmeid eeliseid:


  • Rehvi läbisõit suureneb kuni 25%
  • Õigest rehvirõhust tingitud kütusekulu vähenemine kuni 10%
  • Sõidumugavuse suurenemine
  • Velgedel väheneb korrosiooni oht
  • Stabiilne rehvirõhk, s.t ei ole vaja enam muretseda rehvirõhu pärast

Rehvide täitmine lämmastikuga maksab sõiduauto puhul al. 9,5 € ja maasturi puhul al. 11,5 €.


Küsi lisa

Uus rehvimärgistuse süsteem teeb rehvide võrdlemise lihtsaks. Edasi »

Eestis on talverehvide kasutamine kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Naastrehvidega on lubatud sõita alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Talviste tee- ja ilmastikuolude korral on lubatud naastrehvidega sõita 1.oktoobrist kuni 30.aprillini. Lamellrehvidega on lubatud sõita kogu aasta jooksul.

Suurem valik rehve: