Chevrolet' lugu

Legendi saamislugu

Tänapäeval on maailma iga 16. auto Chevrolet. Firma on läbi teinud kujuteldamatu arengu. Nimelt oli aasta 1896 või 1897, mil Ameerika ühe rikkaima perekonna liige “avastas” Prantsusmaa unise linnakese jalgrattatöökojast erakordse mehe, kes Chevrolet'le nime andis.

Šveitsist La Chaux-de-Fondsist pärit kellassepa poja Louis' karjäär algas 11-aastasena jalgrattatöökojas, kus ta oma isa põhimõtteid täppisinseneritööst rakendas kiirete jalgrataste arendamisse. Võistlustelt toodud auhinnarahaga aitas ta toita oma kuut venda ja õde. Chevrolet' jõuline pedaalimisoskus tõi perele toidu lauale.

Kui Ameerika kinnisvaramagnaat Vanderbilt 1896. või 1897. aastal ringreisil olles oma mootoriga kolmerattalise töökotta parandusse viis, tegi masina korda Louis. See avaldas Vanderbiltile muljet ja ta innustas poissi Ameerikasse tulema, et seal terve varandus teenida. Pärast treeninguid Darracqi juures Pariisis ning võidusõitja ja mehaanikuna veedetud aega Kanadas täitus 1901. aastal lõpuks Chevrolet' unistus – ta sai tööle De Dion-Boutoni New Yorki töökodadesse. Veel neli aastat rasket mootorite ehitamist andis lõpuks soovitud tulemuse, Chevrolet võitis 1905. aastal hämmastava uue maailmarekordiga oma esimese tõsise motovõistluse. Samal aastal abiellus ta oma armsamaga ja alustas 15-aastast võitudeseeriat USA võidusõiduradadel, tõustes tõeliseks kangelaseks.

Chevrolet' võidusõidukarjäär sai õige hoo sisse 1907. aastal Buick Bugi roolis. Buicki oli endale ostnud ettevõtja William Crapo Durant, kes muutis automargi äärmiselt edukaks. 1908. aastaks oli Buick osa Duranti New Jersey General Companyst, millest hiljem sai General Motors. Durantil ei läinud Louis Chevrolet', oma aja Schumacheri märkamiseks kaua aega. 1911. a 3. novembril ühendasid kaks meest jõud, et panna alus firmale Chevrolet Motor Car Company. Legend oli sündinud.

Duranti tulevikuvisioon pidas paika, tema värskelt soetatud Chevrolet' firma sai järjest tugevamaks. Chevrolet' kaubamärk muutus kiiresti kvaliteedi, väärtuse, usaldusväärsuse ja soodsa sõiduki sünonüümiks – fakt, mida toetas Fordi Model T tõukamine müügiedetabeli tipust ning seik, et Chevrolet domineeris USA automüügi edetabelites järjest 40 aastat, 1936–1976.

Tänapäeval pakub Chevrolet suurepäraseid autosid, mis on disainitud vastamaks nii autojuhtide praktilistele nõudmistele kui ka mõnedele emotsionaalsematele soovidele.