Ajalugu

Hyundai võidukäigu algus

Hyundai võidukäigu algus Pärast II maailmasõda, aastal 1947, asutas Ju-Yung Chung (1915–2001) Soulis ettevõtte Hyundai Engineering & Construction. See firma oli 1967. aastal loodud Hyundai Motor Company eelkäija. 1974. aastal esitles Hyundai oma esimest kodumaist mudelit Pony, mida saatis suur edu nii Koreas kui ka välisturul. Järgnesid üha uued mudelid ning firma muutus kiiresti iseseisvamaks ja edukamaks. Ettevõte elas edukalt üle Aasia turu kriisi, ostes sealjuures 1998. aastal suure osa raskustesse sattunud Kiast.
Hyundai filosoofia alustaladeks on inspiratsioon, innovatsioon, isikupära ning missioon pakkuda kvaliteeti, vastupidavust ja suurepärast taset. 

  • 2007. aastal tõusis Hyundai-Kia autokontsern maailma viiendaks autotootjaks.
  • Hyundai bränd on nüüdseks saavutanud maailma autobrändide seas märkimisväärse 7. koha, olles eespool näiteks Porschest, Lexusest ja Nissanist. Interbrandi ja Business Week’i maailma brändide 2007. aasta edetabelis on Hyundai 72. kohal. Kusjuures Hyundai saavutused ei piirdu ainult sellega – maailma 100 hinnatuima brändi hulgas ollakse juba kolmandat aastat järjest.
  • Hyundai Tuscon võitis 2006. aastal väikeste SUV klassis maineka uuringufirma J. D. Power and Associates kvaliteediuuringu. Uuring viidi läbi 63 607 autoomaniku hulgas, kes hindasid oma auto omadusi kui autoostust oli möödas 90 päeva.
  • Vastavalt autoturule keskenduva USA uuringufirma Auto Pacific uuringule saavutasid Hyundai Santa Fe ja Sonata 2006. aastal oma kategoorias tiitli: Kõige ideaalsem auto. 
  • 2008. aasta „Consumer Reports Top Picks“ edetabelis on Hyundai Santa Fe ja Elantra SE oma kategoorias esimesed. Nimekirjas reastatakse hinnanguliselt parimad autod igas kategoorias, võttes arvesse autode sooritusvõimet, vastupidavust, mitmekülgsust ja turvalisust. Tõsiasi, et selles edetabelis on esindatud Korea autotööstuse autod, on äärmiselt erakordne, andes märku sellest, et Hyundai suur panus kvaliteedi parandamisse on pälvinud ka globaalset tähelepanu.
  • 2008. aastal Strategic Vision poolt korraldatud uuringus tunnistati väikse linnamaasturi (Small SUV) kategoorias juba teist aastat järjest võitjaks Hyundai Santa Fe. Uuringu olulisemaks osaks on 20 655 sõiduki omaniku kogemus uue auto ostmisest kuni sõiduomadusteni. Eelmainitud tunnustus ei tule üllatusena, kui arvestada, et alates 2002. aastast on Hyundai igal aastal patenteerinud rekordilise arvu uusi tehnoloogiaid.

Märkimata ei saa ka jätta, et firmale kuulub maailma kõige automatiseeritum tehas HMMA. Hyundai järgmiseks suureks sihiks on saada keskkonnasõbralike autode suurtootjaks. Selle strateegia raames andis Hyundai Motor Company teada, et toob esimese hübriid-väikeauto – Elantra Hybrid LPI – turule juba peatselt.